جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

جایزه ویژه جشنواره «بایکال» به مستند «بَرد» رسید

فیلم مستند «بَرد»

سینماپرس: فیلم مستند «بَرد» ساخته حمید جعفری توانست در رقابت میان ۱۲۵ فیلم از کشورهای گوناگون، جایزه ویژه هیأت داوران جوان جشنواره «بایکال» روسیه را به دست آورد.

به گزارش سینماپرس، هفدهمین جشنواره فیلم های مستند «بایکال» با شعار «مردم و محیط» در شهر ایرکوتسک روسیه برگزار شد و هیأت داوران جایزه ویژه خود را به فیلم «بَرد» ساخته حمید جعفری اهدا کرد. در این دوره از رقابت ها ۱۲۵ فیلم از کشورهای مختلف حضور داشتند و فیلم «عقاب ارباب» از کشور روسیه جایزه بزرگ جشنواره را به دست آورد و جایزه بهترین مستند هم به فیلم «پلاستیک چین» از کشور چین تعلق گرفت.

ایرکوتسک شهری است در منطقه سیبری و شهرت آن به داشتن رودخانه زیبای بایکال است که نام جشنواره نیز از همین رودخانه گرفته شده است

فیلم مستند «بَرد» که نماینده سینمای مستند ایران در آکادمی اسکار ۲۰۱۹ است تا به حال در جشنواره های مختلف بین المللی از جمله ویزیون دو ری یل، هاتداکس، ایدفا، کالدونیا، سیلوئت، نیو اورلئان، هات اسپرینگز، ایرواین، سینما و کار و ... نمایش داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی  از جشنواره های ملی و بین المللی شده است. این فیلم جواز حضور در اسکار را پس کسب جایزه اول جشنواره نیو اورلئان به دست آورد.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز  را روایت می کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می رود، سنگ می شکند و می فروشد تا زندگی خانواده اش را تأمین کند. برخی از عوامل این فیلم عبارت‌ند از طرح و کارگردانی: حمید جعفری، فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل، تهیه‌کنندگان: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.