جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد:

جشنواره موسیقی فجر از ارز دولتی بی‌بهره است

علی ترابی

سینماپرس: به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، با توجه به مشکلات ارزی و تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی، دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر در تلاش است تا ارز مورد نیاز جهت حضور گروه های خارجی در این رویداد را تامین نماید.

به گزارش سینماپرس، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه رادیویی «شب موسیقی» شبکه رادیویی تهران با اشاره به چالش های پیش روی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر درباره حضور گروه های خارجی در این دوره از جشنواره با توجه به مشکلات ارزی کشور توضیح داد: بر اساس سیاست های دولت، ارز دولتی تنها به کالاهای اساسی تعلق می گیرد و ما نمی توانیم از آن برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر استفاده کنیم در نتیجه امسال بحث ارز یکی از چالش های مهم ما است.

وی افزود: بیشتر اتفاقات مخصوصا در بخش بین الملل وابسته به ارز و بودجه است  و ما این مساله را پیگیری کردیم که خوشبختانه در این چند روز اخیر خبرهای امیدوارکننده ای می رسد.

مدیرکل دفتر موسیقی با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته وضعیت مالی خوبی در جشنواره موسیقی فجر وجود ندارد، گفت: ما باید با نهایت صرفه جویی و دقت گروه ها را انتخاب کنیم و کیفیت را حفظ خواهیم کرد. ممکن است از نظر کمیت گروه های شرکت کننده دستخوش تغییر شویم اما تاکید این است که گروه های باکیفیتی در جشنواره امسال حاضر شوند.

برنامه «شب موسیقی» از مجموعه برنامه های «نقطه سر شب» رادیو تهران چهارشنبه ها از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.