چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

انتصاب حسن بلخاری به ریاست گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر

حسن بلخاری

سینماپرس: حسن بلخاری به عنوان رئیس جدید و استادان محمود فرشچیان، غلامحسین امیرخانی و محمدعلی رجبی به عنوان اعضای دائم گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر منصوب شدند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا اسماعیلی، سرپرست این فرهنگستان، طی احکامی جداگانه، رییس و اعضای گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر را منصوب کرد.

به موجب این حکم، حسن بلخاری، نویسنده و پژوهشگر در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی و حکمت هنر شرق، به سمت ریاست گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی این فرهنگستان منصوب شد.

حسن بلخاری استاد تمام و مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که در آذر ماه ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در رشته هنر و معماری و نیز در آذر ماه ۱۳۹۵ به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران برگزیده شد. وی همچنین ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران را عهده‌دار است.

همچنین استادان محمود فرشچیان، نقاش و نگارگر؛ غلامحسین امیر خانی، خوشنویس و محمدعلی رجبی نگارگر، از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر نیز به عنوان اعضای دائم گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی منصوب شدند.

مجید مهرگان نگارگر؛ محمدمهدی هراتی، نقاش، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی؛ محسن محسنی، کارشناس و پژوهشگر حوزه فرش؛ بهمن نامور مطلق، استاد دانشگاه شهید بهشتی و رییس دانشگاه هنرهای اسلامی -ایرانی استاد محمود فرشچیان؛ عبدالمجید شریف‌زاده دکترای پژوهش هنر و رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی مکی ن‍ژاد، پژوهشگر هنرهای سنتی و عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و حسین یاوری استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران به مدت دو سال به عضویت گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر منصوب شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.