چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

حامد جعفری:

فارابی و تصویرشهر سرمایه گذار «انقراض» نخواهند بود

حامد جعفری در نشست خبری عوامل انیمیشن سینمایی شاهزاده روم

سینماپرس: حامد جعفری مطرح کرد: جزئیات دقیق تری از سرمایه گذاران پروژه جدید «هنرپویا» بعد از قطعی شدن آن به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن سینمایی «انقراض» در گفتگو با یک خبرگزاری، درخصوص آخرین وضعیت تولید این انیمیشن سینمایی گفت: فرآیند تولید انیمیشن «انقراض» به عنوان سومین اثر سینمایی گروه «هنرپویا» از اوایل سال گذشته با نگارش طرح و فیلمنامه اولیه در شورای ایده و طرح گروه هنرپویا آغاز شد و هم اکنون نیز بیش از ۳۰ درصد از تولید آن پیش رفته است.

وی افزود: آن چیزی که در این مرحله می توان درخصوص تمایز انیمیشن «انقراض» نسبت به آثار پیشین «هنرپویا» گفت، این است که اثر جدید هنرپویا دارای موضوعی محیط زیستی است و داستان آن در فضای ایرانِ امروز رقم می‌خورد.

جعفری در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال سرمایه گذاری مجدد بنیاد سینمایی فارابی یا موسسه تصویرشهر در پروژه جدید این کمپانی بیان داشت: جزئیات دقیق تری از سرمایه گذاران پروژه جدید «هنرپویا» بعد از قطعی شدن آن به زودی اعلام خواهد شد. اما آنچه قطعی است این است که گروه «هنرپویا» برخلاف پروژه های گذشته خود، در انیمیشن سینمایی «انقراض» با موسسات فارابی یا تصویرشهر مشارکت نخواهد کرد و ان شاءالله مشارکت کننده تازه ای وارد این عرصه خواهد شد.

رییس هیات مدیره گروه «هنر پویا» تاکید کرد: گروه «هنرپویا» همواره به صورت کاملا مستقل و طبق هدف‌گذاری‌های کیفی و محتوایی خود اقدام به انتخاب سوژه ها برای تولید انیمیشن می‌کند. انیمیشن «انقراض» نیز همچون «شاهزاده روم» و «فیلشاه»، توسط گروه «هنرپویا» به عنوان یک کمپانی کاملا خصوصی تولید خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره گروه «هنرپویا» درخصوص سیاست این مجموعه در جلب مشارکت نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی اظهار داشت: طبعا جلب نظر اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در سینمای انیمیشن ایران یکی از راهبردهای ما است؛ اما همواره سیاست ما این بوده است که در تولید آثارمان بیش از ۵۰ درصد سهام هر اثر را واگذار نکنیم.

وی در پایان بیان داشت: ما همواره معتقدیم توانایی هنرمندان و انیمیشن سازان جوان و خلاق ایرانی در تولید انیمیشن سینمایی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین محصولات دانش‌ بنیان بسیار بالاست و می توان از این هنر بسیار تاثیرگذار برای تربیت نسلهای آینده بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.