سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

در بازدید نمایندگان مجلس از شبکه های برون مرزی مطرح شد:

نگاه ویژه مجلس به دستاوردهای معاونت برون‌مرزی صداوسیما

بازدید نمایندگان مجلس از شبکه های برون مرزی

سینماپرس: دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از شبکه های برون مرزی و دیدار و گفت وگو با معاونت برون مرزی، از نزدیک با روند تولید برنامه در این معاونت آگاهی پیدا کردند.

به گزارش سینماپرس؛ امیر خجسته عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، به همراه عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از شبکه‌ها و استودیوهای پرس تی وی، آی فیلم و هیسپان تی وی بازدید و در نشست با پیمان جبلی معاون برون مرزی، مهدی مجتهد قائم مقام برون مرزی و مدیر شبکه‌های آی فیلم و برخی از مدیران این معاونت، از روند تولید برنامه و مشکلات شبکه‌های برون مرزی آگاهی پیدا کردند.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی با بیان رسالت شبکه‌های برون‌مرزی و رویکرد آن‌ها نسبت به سایر رقبایشان، گفت: رسانه‌های دشمن همه شبیه هم هستند و سخنان جریان سلطه را بازگو می‌کنند و در این اوضاع رسانه‌ای برنده است که حرف متفاوتی بزند؛ حرفی که منطبق با منطق، عقل و فطرت مخاطبان باشد.

وی افزود: معاونت برون مرزی این مزیت نسبی را دارد و باید برای تقویت پیام آن چه در بعد تولید پیام و چه در بعد فرستادن و انعکاس پیام و رساندن آن به مخاطب، حداکثر تلاشمان را بکنیم.

مدیر شبکه پرس تی وی در ادامه از محدودیت‌ها و فشارهای اعمال شده به شبکه‌های برون مرزی گفت و راه حل را در استفاده از ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی گفت: در داخل کشور ما با ارسال زمینی امکان پخش تا ۹۰ درصد را داریم؛ یعنی اگر روزی تمام ماهواره‌ها را هم به روی جمهوری اسلامی ببندند، خوشبختانه رسانه ملی این تدبیر را کرده که از طریق پخش زمینی بتواند حداقل ۹۰ درصد مساحت کشور را پوشش دهد؛ اما خارج از کشور مسئله کاملا متفاوت است و راه‌های دسترسی ما به مخاطبمان یا از طریق ماهواره‌ها و یا از طریق اینترنت و فضای مجازی است.

جبلی از ورود به تحریم‌های جدید یاد کرد و گفت: رقبا از نقطه ضعف قدیم خود یعنی شبکه‌های مجازی شروع کردند و در این یکی دو ماه گذشته بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ما مثل یوتیوب شبکه هیسپان تی وی به زبان اسپانیایی با بیش از ۶۰۰ هزار مخاطب دائمی مسدود شد.

وی با بیان اینکه معاونت برون مرزی می‌کوشد از ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی به بهترین نحو بهره بیرد، گفت: ذائقه رسانه‌ای مخاطب به ویژه در کشورهای غربی دیگر از تلویزیون به استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیسبوک و یوتیوب متمایل شده است.

وی افزود: ما برای این تغییر ماموریت حتما باید خودمان را تجهیز کنیم و هم از نظر نیروی انسانی، پشتیبانی‌های سیاسی و هم از نظر قوانین پیچیده‌ای که مدیریت‌های این شبکه‌های اجتماعی وضع می‌کنند، مجهز شویم.

امیر خجسته، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: در معاونت برون مرزی صداوسیما افراد نخبه، خلاق و توانمند گرد هم آمده اند و مشغول به فعالیت‌ هستند و توانسته‌اند با رسانه‌های دیگر در رقابت باشند.

وی به اتفاقات اهواز اشاره و اظهار کرد: نقش آفرینی شبکه‌های برون مرزی در حوادث و اتفاقات خاورمیانه، در سوریه، عراق و یمن به خوبی قابل مشاهده است و این مدیریت به موقع شما در انعکاس اخبار به ویژه در حادثه ترورریستی اهواز و اینکه شما از ابتدا مدیریت انعکاس اخبار آن را برعهده داشتید و نگذاشتید رسانه‌های بیگانه از آن سوءاستفاده کنند، شایسته قدردانی است.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی در حادثه اهواز تمام رسانه‌های دنیا را طوری درون یک ظرف محصور کردند که قدرت کافی برای شیطنت‌های خود نداشته باشند گفت: این همه تلاش شبانه روزی واقعا جای تشکر دارد.

مهدی مجتهد، قائم مقام معاونت برون مرزی و مدیر شبکه‌های آی فیلم نیز از محدودیت‌های مالی سازمان در اوضاع فعلی کشور سخن گفت که نیازمند حمایت مجلس است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.