سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

به بهانه بلیت‌های گران قیمت تئاتر؛

چهره‌های مطرح بازیگری فقط در فضای مجازی به فکر مردم‌اند

دستمزدهای نجومی

سینماپرس: چهره های بازیگری در فضای مجازی که هزینه ای ندارد از مردم حمایت می کنند ولی در عمل با گرفتن دستمزدهای بالا شرایط گران شدن بلیت های تئاتر را ایجاد کرده اند.

به گزارش سینماپرس، وقتی صحبت حمایت از مردم به میان می آید سلبریتی ها به ویژه چهره های مطرح بازیگری در صف اول اظهارنظر در فضای مجازی حضور دارند؛ حضوری که برای آنها هزینه که ندارد هیچ بلکه فایده نیز دارد زیرا محبوبیت آنها را بین مردم افزایش می دهد اما وقتی زمان عمل فرا می رسد می بینیم بعضا نفع شخصی بر نفع مردم و حمایت از آنها غلبه می کند.

این روزها که بحث تعیین قیمت های غیراستاندارد برای بلیت تئاترها داغ شده این موضوع جدی تر مطرح می شود که سلبریتی ها برای حضور در این نمایش ها رقم های دستمزد بسیار بالایی دریافت می کنند و این امر در بالا رفتن هزینه تولید یک تئاتر تاثیر مستقیم دارد، از سوی دیگر این امر هم بهانه ای برای افزایش قیمت بلیت ها شده است، چرا در چنین شرایطی و برای حمایت از مردم به ویژه اقشار متوسط و متوسط رو به پایین حاضر به اقدام عملی نیستند؟

در دوره ای که مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند، سلبریتی های عرصه هنر می توانند با عمل خود حمایتشان را از مردم نشان دهند و شرایطی فراهم کنند که کالای هنری از سبد خانوار حذف نشود و از این طریق برای بهبود روحیه و تزریق نشاط در جامعه تاثیرگذار باشند ولی اتفاقا در همین شرایط شاهد هستیم که دستمزد این بازیگران نه تنها کاهش پیدا نمی کند بلکه با بالا بردن دستمزد خود بهانه ای دست برخی کارگردان ها و سرمایه گذاران می دهند تا با افزایش بهای بلیت توجیهی برای تامین هزینه های تولید آثار خود داشته باشند و در این میان سودی چند صد میلیونی و حتی میلیاردی به دست آورند.

این روند که به بالا رفتن بی قاعده قیمت بلیت برخی تئاترها منجر شده است با واکنش جامعه تئاتری هم رو به رو شده ولی تنها نکته ای که به چنین کارگردان هایی جسارت می دهد، حضور چهره های بازیگری در کارهایشان است که دستمزد آنها از طریق فروش بلیت با بهای بالا تامین می شود.

بهتر است بازیگران محبوب که داعیه همراهی با مردم را دارند در عمل نیز حمایت خود را از مردم نشان دهند و شرایط را برای حضور اقشار مختلف جامعه در سالن های نمایش فراهم کنند نه اینکه زمینه ای را برای سودجویی ایجاد کنند.

*مهر

نظرات

  • محمود ۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۶:۴۲
    0 0
    چه عجب یکی پیدا شد حرف دل مردمو زد.واقعا حرف بجایی زدید.ممنون

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.