دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

محیا دهقانی:

«کُنجانچَم» اثری در فضای ضد جنگ است

فیلم سینمایی «کنجانچم»

سینماپرس: محیا دهقانی که با فیلم سینمایی «فصل شکار» ساخته داریوش یاری بهترین بازیگر جشنواره سانفرانسیسکو شد با فیلم سینمایی «کنجانچم» به جشنواره فیلم مقاومت می‌رود.

محیا دهقانی که به تازگی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره سانفرانسیسکو را برای بازی در فیلم سینمایی «فصل شکار» به کارگردانی داریوش یاری دریافت کرده است درباره حضورش در این پروژه گفت: دو سال پیش زمانی که ۲۵ سالم بود و فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» را کار می کردم به داریوش یاری معرفی شدم و به دفترشان رفتم. ایشان برایم توضیح داد قرار است نقش مادری را بازی کنم که بچه ۱۲ ساله دارد. پس از کلی ماجرا و کلنجار سرانجام این همکاری شکل گرفت و خوشبختانه نتیجه هم مثبت بود اما هم فضای لوکیشن خیلی متفاوت بود هم بار کاراکتری که روی دوش داشتم.

وی افزود: هم شخصیت رعنا در «فصل شکار» بسیار متفاوت بود هم فیلمنامه ای که خواندم و به جرات می توانم بگویم شبیه هیچکدام فیلم های سینمایی که در این سالها دیدم نیست. رعنا زنی است که در یک شرایط خاص سراغ مردها می رود و خوی زنانگی اش را به رخ می کشد. شاید این توصیف ما را یاد فیلم «سگ کشی» بی اندازد اما این توصیف در تم و ژانر بسیار متفاوتی رقم خورده است. زمانی که فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که باید تلاشم را چند برابر کنم و از طرفی دیگر استرسم برای اینکه از پس نقش برآیم دو چندان شده بود. خوشبختانه با کمک کارگردان و فضایی که فراهم شد توانستم کار را به سرانجام برسانم.

بازیگر فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» درباره شرایط فیلمبرداری توضیح داد: «فصل شکار» در سرمای سخت زمستان به مدت ۴۰ روز در گیلان جلوی دوربین رفت و روزهایی که کنار ساحل برف می بارید ما اکثر سکانس های مان را در آب و مرداب می گرفتیم. کنار کشتی و لنج های به گل نشسته تقریبا همه چیز یخ زده بود و در آن شرایط باید هم اکت داشتیم و هم با حسی که به کاراکتر نزدیک شود دیالوگ می گفتیم. در برخی صحنه ها هم کار در قایق های معلق شرایط را دشوار تر می کرد. تنها لوکیشن عادی ما در خانه پدری بود که تا نیمه در گل بودیم. یکبار مهران احمدی هنگام فیلمبرداری گفت که این فیلم سخت ترین کار لوکیشنی من بود. علاوه بر ایشان حامد کمیلی و دو تن از هنرمندان بنام تئاتری گیلان دیگر بازیگران این فیلم سینمایی بودند که در پیش روی قصه نقش بسزایی داشتند.

وی با تایید اینکه بیشتر بازی های خود را خارج از شهر تهران انجام داده است، بیان کرد: یک سال بعد از این که کار من در «فصل شکار» به پایان رسید به فیلم سینمایی «کُنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی دعوت شدم و به شهر مرزی مهران رفتم. در حالیکه نقش و گریم کاملا متفاوتی داشتم با من تماس گرفتند و گفتند باید به گیلان بیایی تا سکانس نهایی را بار دیگر فیلمبرداری کنیم و من از مرز مهران بار دیگر به گیلان رفتم و برگشتم.

دهقانی درباره فیلم «کنجانچم» توضیح داد: این فیلم سینمایی اولین کار سینمایی بلند یاسمن نصرتی است که در جشنواره فیلم مقاومت آذرماه رونمایی خواهد شد. اثری در فضای ضد جنگ است و ما سایه ای از جنگ  را می بینیم که قصه درگیری مردمی از همه قشرها را روایت می کند. مردمی که در یک قلعه به نام کنجانچم گیر کرده اند و اگر آنجا بمانند بعد از یک روز می میرند اگر فرار کنند هم باز جانشان در خطر است و آنها باید در این شرایط یک تصمیم مهم بگیرند. در این فیلم من نقش پرستاری را بازی کردم که از تهران عازم شده و درامی باعث پیشبرد قصه می شود.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.