جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

با حضور وزیر ارشاد

دوسالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین به کار خود پایان داد

اختتامیه پنجمین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران

سینماپرس: مراسم اختتامیه پنجمین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با معرفی آثاربرگزیده در رشته های نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه پنجمین دو سالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین عصر پنجشنبه با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی استاندار، داود محمدی و حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اسکندری نژاد مدیرکل ارشاد استان و جمعی از هنرمندان با معرفی آثار برتر در رشته های نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق برگزار شد.

با نظر هیئت داوران برترین های خوشنویسی ایران در پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در بخش نستعلیق بدین شرح معرفی شدند: مصطفی عابدینی از استان قزوین در رتبه اول قرار گرفت، رتبه دوم یادگار خیام از تهران و رتبه سوم سید حیدر موسوی از قزوین معرفی شد.

همچنین مجتبی شریفی از اصفهان، سلیمان میری از تهران، علی خیری حبیب آبادی از اصفهان، سید مرتضی جعفری از مازندران، هادی سید خانی از خراسان رضوی و احمد احمدی از اصفهان و پیمان سادات نژاد از ایلام، اصغر محمدی البرز از قم، سعید زمزیا از کرمانشاه، حمید رضا توکلی از اصفهان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شکسته نستعلیق، رتبه اول تعلق گرفت به فردین ولیزاده از تهران، رتبه دوم حافظ رنجبر از کردستان و رتبه سوم شمس الدین مرادی از ایلام شد.

در این رشته یونس رضایی از قزوین، امیر دانش مراغی از آذربایجان شرقی، مهدی منصوری از ایلام، محمود رحیمی عهد از تهران، ذبیح الله لولوئی مهر از استان البرز، میثم صدری از تهران و گوهر همایی از قزوین شایسته تقدیر شناخته شدند.

برترین های رشته نسخ در دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران هم بدین شرح برگزیده شدند.

رتبه اول الهام میرطلایی از اصفهان، مجید سعید کافی از سمنان، عذرا عبدالله پور از اصفهان،زهرا میبدی از قم، مصطفی رضایی از اصفهان و زهرا شیرازی پور از البرز هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

 برترین خوشنویسان بخش ثلث هم معرفی شدند و بر اساس نظر هیئت داوران، مجید داستانی از قم در جایگاه اول ایستاد، علی ایرانی از قم در رده دوم جای گرفت و رتبه سوم به علی احسان پور از خراسان رضوی رسید.

در این رشته شایسته تقدیرها: احمد خوانساری از قم، نفیسه تقوی از قم، احسان کاظمی از تهران شناخته شدند.

در این دوسالانه به نفرات نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان و نفر سوم ۸  میلیون تومان به همراه تندیس اهدا شد.

در پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویبسی ایران در قزوین بیش از ۷۵۰ اثر شرکت داده شد که از میان نها ۲۱۰ اثر به بخش داوری راه یافت و در نهایت آثار برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.