چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

یادداشت/

نقدی بر انتقادات دولتی از نقدهای تلویزیونی

تلویزیون-رسانه ملی

سینماپرس: دولتمردان بایستی با سعه‌صدر به فکر راه چاره برای برون‌رفت از مشکلات باشند و نباید از رسانه ملی توقع داشت که هیچ واکنشی نسبت به مشکلات آحاد مردم نشان ندهد.

 برخی از دولتمردان برنمی‌تابند رسانه‌ملی به وظیفه و رسالت واقعی و حقیقی‌اش عمل کند. همان‌طور که از روز اول برنامه «روایت مردم» با اجرای حسین یکتا انتقاداتی را به سمت صداوسیما کردند. برخی از هواداران دولت در مجلس نیز نقد رسانه ملی را برنتافتند و گفتند که نباید این طور بی‌پروا و شفاف درباره دولت و مجلس گفتگو شود و انتقادات مردم روی آنتن برود. اما واقعاً چرا نباید تلویزیون به عرصه نقد دولت ورود پیدا کند؟ این سوالی است که بایستی دولتمردان به آن پاسخ دهند که چرا تاب نیاوردند یک برنامه اقتصادی به دور از مباحث خشک و یکطرفه، وضعیت فعلی اقتصاد کشور را که از نقشه راه اقتصاد مقاومتی فاصله گرفته است، به نقد بگذارد؟

 رئیس سازمان صداوسیما بارها اشاره کرده بایستی تلویزیون وظیفه اطلاع‌رسانی، خبری و محتوایی‌اش را هم‌صدا و هم‌نوا با مردم جلو ببرد. تلویزیون آنتن خصوصی هیچ دولتمردی نیست و اگر چنین باوری هم دارند یک باور سلیقه‌ای و دور از شأن ملت ایران است.

از سوی دیگر، اگرچه صدا و سیما انتقاداتی را به عملکرد دولت مطرح کرده است اما آن سوی دیگر نیز تلویزیون بارها و بارها اقدامات رو به توسعه دولت را مورد توجه قرار داده و می‌دهد و حتی گفتگوی ویژه خبری را با آن موضوع طراحی می‌کند.

بدون رودربایستی‌های مصطلح سیاسی، مردم امروز نسبت به عملکرد دولتمردان انتقاد دارند و صداوسیما هم به عنوان صدای جمهوری اسلامی و تریبون مردم این وظیفه را برعهده دارد شفاف، صادقانه و به موقع وارد عمل شود و موضوعات را در هر عرصه‌ای تبیین کند و حتی به جایش نقدهای مجدانه‌ای هم داشته باشد. باور ما این است به جای طراحی کشمکش‌های رسانه‌ای از سوی دولت، دولتمردان به فکر راه چاره باشند و با تأسی از منویات مقام معظم رهبری، اقداماتی انجام دهند منحصر به فرد و راهگشا، تا رسانه‌ملی همچون گذشته با به تصویر کشیدن این فعالیت‌ها، امید را به منازل مردم بیاورد.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.