سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

یادداشت/

«رادیو محرم» حسینیه‌ای به وسعت تاریخ تشیع

رادیو محرم

سینماپرس: حمید شاه‌آبادی معاون رئیس سازمان صداوسیما در یادداشتی "رادیو محرم" را محملی دانست برای پیمودن این راه پر فراز و نشیب و می‌کوشد دانشگاهی باشد و عاشورایی در رسانه ملی رقم بزند.

به گزارش سینماپرس،‌ حمید شاه‌آبادی معاون رئیس سازمان صداوسیما درباره بروز و ظهور و فعالیت رسانه‌ای رادیو محرم این طور نوشته است:

"«کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا»؛ روایتی موجز از سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشیع در طول تاریخ بعد از سال ۶۱ هجری است. کل ارض کربلا یعنی مفهومی جامع و کامل از آنچه پیروان حدیث ثقلین بدان ایمان دارند و بر پایه این اعتقاد، تا پای جان می‌ایستند. امروز هم عاشوراست، عاشورایی با صف‌آرایی همه ی حق در برابر همه ی باطل که آن را به نظاره نشسته‌ایم.

 پیروان باطل با همه توان به آوردگاه آمده‌اند و رسانه‌های دیداری و شنیداری، تنها یکی از سلاح‌هایی است که در دست گرفته‌اند؛ اما این میدان خالی از قهرمانان جبهه حق نیست، حق‌مدارانی برخاسته از مکتب حسینی که با رسانه بیگانه نیستند و این وادی را به خوبی می‌شناسند، هم آنان که در  "صدای ملی" آستین همت بالا زدند و سنگ بنای "رادیو محرم" را گذاشتند.

در آیین افتتاح این صدای ماندگار، شاهد حضور مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بودیم که نشان‌دهنده اهمیت این اقدام سترگ است؛ مراسمی در خور شأن رادیو محرم که به میزبانی مرکز عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) یعنی شهر مقدس قم و در کنار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

"رادیو محرم" برآمده از عناصر کلیدی و در برگیرنده منظومه‌ای از شرایط امروز ماست؛ طنین عاشورایی صدای یک ملت و هم نوایی با خیل عظیم حسینیان. نیاز دیروز و امروز و فردایمان است که حسینی زندگی کنیم و حسین‌وار آرزوی شهادت داشته باشیم، از عباس(ع) درس آزادگی و فداکاری بیاموزیم و از زینب کبری(س) صبر و شکیبایی را و این همه میسر نیست جز با ارتقا بینش و معرفت‌افزایی به شیوه‌ صحیح و متکی بر داشته‌های فرهنگی و سنتی شیعی. "رادیو محرم" محملی است برای پیمودن این راه پر فراز و نشیب و می‌کوشد دانشگاهی باشد و عاشورایی در رسانه ملی رقم بزند.

رادیو به عنوان زبانی گویا، ماندگار و محبوب در بین اقشار مختلف مردم، از دیرباز با توده‌ها همراه بوده و صدای آنها را بازتابی در خور شأن داده است. اینک که باز ماه عزا و سوگواری سرور و سالار شهیدان(ع) فرا رسیده، افتتاح "رادیو محرم"، نویدبخش اهتمام صدا و سیما به تقویت فرهنگ عاشورا و درس‌آموزی از این واقعه مهم تاریخی است.

از دیگر سو، رونمایی از دو  پایگاه‌ جامع در ایرانصدا و در آستانه ماه پیروزی خون بر شمشیر، نشانه دیگری از تلاش روزافزون رسانه ملی برای عمق‌بخشی عالمانه به باورهای مذهبی است؛ پایگاه‌ جامع "دعا و نغمه‌های مذهبی" و پایگاه جامع  "سخنرانی" که حاصل تلاش بی وقفه کارکنان معاونت صدای رسانه ملی هستند گویای این حقیقت است که سازمان صدا و سیما همانگونه که بنیان‌گذار کبیر انقلاب فرمود می‌تواند و باید دانشگاهی باشد انسان‌ساز تا در مسیر تمدن‌سازی اسلامی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

تردیدی نیست که از رسانه گرم و پویایی رادیو انتظار می‌رود که در بزنگاه‌های فرهنگی از جمله در بستر فرهنگ عظیم عاشورا در کنار مردم باشد و پاسخگوی نیازها و مطالبات آنان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.