دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

بهره‌گیری از روش اقناعی رویکردی مهم در «بدون توقف» است

برنامه تلویزیونی «بدون توقف»

خبرگزاری فارس: یکی از نمایندگان مجلس گفت: درباره اقدام برنامه «بدون توقف» در حوزه ترویج حجاب گفت: هر قدر میزان تبلیغ، اقناع، پاسخگویی به شبهات و تحکیم عقاید و ارزش‌ها برای شهروندان به خصوص نسل جوان بیشتر باشد، فرهنگ دینی نیز رواج بیشتری می‌یابد.

«رضا شیران خراسانی»، نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره حرکت مثبت و موثر برنامه «بدون توقف» در حوزه ترویج حجاب گفت: هرقدر میزان تبلیغ، فرایند اقناع، پاسخگویی به شبهات و تحکیم عقاید و ارزش‌ها برای شهروندان به خصوص نسل جوان بیشتر باشد، فرهنگ دینی نیز رواج بیشتری می‌یابد و برنامه بدون توقف با پاسخ به شبهات قدم موثری در ترویج فرهنگ دینی برداشته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مخالفان حجاب اجباری و بیان نظراتشان در برنامه تلویزیونی تحسین‌برانگیز است، گفت: حضور مخالفان حجاب اجباری برای اولین  بار در رسانه ملی بسیار تحسین برانگیز  است زیرا دربرنامه‌های مرتبط با حجاب بهره‌گیری از صاحب نظران و مخالفان این مقوله می‌تواند گامی مثبت را در راستای پویایی و اقناع‌گری هر چه بیشتر  برنامه‌های فرهنگی تلویزیون بردارد. لذا در شرایطی که اکثریت مردم خصوصا زنان با سواد هستند استفاده از دانش اقناع، بیان مزایا و معایب یک فرهنگ مانند حجاب و بررسی تمام ابعاد آن می‌تواند در تصمیم‌گیری و انتخاب انسان بسیار راهگشا باشد.

وی در پایان با اشاره به موضوع برنامه آتی بدون توقف خاطرنشان کرد: علت اصلی اکثر مشکلات کشور به ساختارها مرتبط است و معضلات کنونی جامعه به صورت عمده حاصل عملکرد افراد نیست؛ بلکه ایراد از ساختار پدیده‌های مختلف در جامعه است. لذا اگر در اداره کشور و معضلات فرهنگی به جای بررسی معلول‌ها، علت را دریابیم و در خصوص عواملی همچون  توزیع قدرت، ثروت، نحوه حکومت و مجلس و ... بازنگری‌ و بررسی‌هایی را انجام دهیم، میتوانیم بسیاری از موانع را رفع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.