دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

دیدار سرپرست فرهنگستان هنر با محمد احصایی

سرپرست فرهنگستان هنر به دیدار محمد احصایی رفت

سینماپرس: سرپرست فرهنگستان هنر با محمد احصایی هنرمند نقاش، گرافیست، خوشنویس و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر روز چهارشنبه ۲۱ شهریور به دیدار محمد احصایی هنرمند نقاش، گرافیست، خوشنویس و عضو پیوسته این فرهنگستان رفت.

در این دیدار که در راستای تکریم و تجلیل از هنرمندان و اعضای پیوسته فرهنگستان هنر در کارگاه استاد محمد احصایی صورت گرفت، درباره مسایل مختلف و نیز برنامه‌های آتی فرهنگستان هنر تبادل نظر شد.

همچنین علیرضا اسماعیلی از استاد احصایی دعوت کرد در جلسات گروه‌های تخصصی که در آینده‌ای نزدیک در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، مشارکت کرده و فرهنگستان هنر را برای پیشبرد اهداف آن یاری کند.

محمداحصایی عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز ضمن استقبال از تغییرات جدید، اعلام کرد در مجامع مربوط به فرهنگستان هنر شرکت خواهد کرد.

در پایان این جلسه، سرپرست فرهنگستان هنر به رسم هدیه، کتاب نفیس شاهنامه شاه طهماسب را که توسط موسسه متنِ فرهنگستان هنر در سال ۱۳۹۲ منتشر شده به محمد احصایی اهدا کرد.

محمد احصایی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. این هنرمند پرکار در عرصه هنر گرافیک ایران، در زمینه خوشنویسی و نقاشی خط مهارت و شهرت بسیار دارد. احصایی برای اولین بار خط در گرافیک را در دانشکده هنرهای زیبا آموزش داد و به طور کلی او را بنیان‌گذار نقاشیخط در ایران می‌دانند.

تاکنون آثار محمداحصایی در چندین دوره پیاپی حراج کریستی مورد توجه بسیار قرار گرفته و رکورددار فروش آثار هنری بوده است.

این گرافیست و خوشنویس، تحریر دیوان حافظ را از سال ۱۳۸۲ به قلم نستعلیق آغاز کرده است و تحریر قرآن کریم به قلم ریحان را در کارنامه فعالیتش دارد. او همچنین طراحی و اجرای ۲۳۰ متر مربع سفال لعابدار نقش برجسته برای سفارتخانه ایران در ابوظبی امارات متحده عربی در سال ۱۳۶۷ -۱۳۷۰ را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.