یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

در پی عذرخواهی روزنامه اصلاح طلب «آرمان» از شمقدری عنوان شد:

توکلی: ایوبی سخنگوی یک جریان پنهان بود/ تاریک ترین دوران سینما همین چند سال اخیر است/ اگر مدیریت شمقدری ادامه داشت امروزه دستاوردهای بیشتری نصیب سینما می شد

هوشنگ توکلی در تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی مطلب روزنامه اصلاح طلب «آرمان» با عنوان «رمزگشایی از سناریوی ایوبی برای تخریب مدیران سابق سینمایی» گفت: آقای ایوبی در واقع بیشتر شبیه سخنگوی یک جریان پنهان بود که باید می آمد و با انتقاد از مدیران قبلی در سینما بحران سازی می کرد. گرداننده اصلی سینما از ۵ سال گذشته تاکنون کسان دیگری هستند!

بازیگر فیلم سینمایی «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در دوره مدیریتی آقای ایوبی چندین مصاحبه با رسانه های متعدد از جمله خبرگزاری سینماپرس داشتم که در آن مصاحبه ها به نوع دیدگاه و تفکری که در مجموعه آقای ایوبی بود اشاره کردم؛ آقای ایوبی در واقع بیشتر شبیه سخنگوی یک جریان پنهان بود که باید می آمد و با انتقاد از مدیران قبلی در سینما بحران سازی می کرد. یکی از گردانندگان اصلی سینما از ۵ سال گذشته تاکنون شخص «رضاداد» است و افرادی مثل ایوبی در سایه او حرکت می کنند، او یک تیم بسیار قوی ضربت و تخریب داشت که هنوز هم سر کار هستند و کارشان را ادامه می دهند و اجازه نمی دهند تا عموم اهالی سینما کار و فعالیت داشته باشند. 

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی بود که در دوره ریاست آقای شمقدری ما دستاوردهای بسیار خوبی در سینمای کشور داشتیم که غیر قابل کتمان هستند و اگر مدیریت ایشان ادامه داشت امروزه دستاوردهای بسیار خوب و بیشتری نصیب سینمای ایران می شد؛ تمامی این اتفاقات در حالی است که بسیاری از جریانات آن زمان در مقابل آقای شمقدری ایستاده بودند اما کارها به خوبی انجام می شد؛ متأسفانه آقایان که از ۵ سال قبل روی کار آمدند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و بالاخص سینمای کشور وارد کردند.

توکلی خاطرنشان کرد: مأموریت آقای ایوبی به گونه ای بود که راه را به سمت این سینمای امروزی باز کرد که پر از ایراد و اشکال است. ترکیب مدیریتی آقای ایوبی بنا را گذاشته بودند بر زدن همه نیروهایی که در دوره ۴ ساله آخر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در حوزه مدیریتی سینما حضور داشتند، خواه مدیر بودند یا مشاور و یا حتی یک فیلمساز عادی!

این سینماگر کشور سپس با بیان اینکه مجموعه نیروهایی که در دوران ریاست آقای شمقدری در سازمان سینمایی به هر شکلی کار می کردند بعد از روی کار آمدن این آقایان مورد هجوم قرار گرفتند تصریح کرد: گرداننده اصلی ماجرا آقای رضاداد بود که در شکل مشاوره کار می کرد اما همه امور را به تنهایی جلو می برد. ایشان مانع فعالیت فیلمسازان خوبی که در آن دوره فیلم ساختند، شد حتی صدابردارانی مانند اسحاق خانزادی که در زمان آقای شمقدری کار زیاد داشتند را به جرم اینکه چرا در زمان مدیریت ایشان کار می کردند خانه نشین کردند!

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» خاطرنشان کرد: در واقع آقایان از ۵ سال گذشته تاکنون به زعم خود یک پاکسازی عمیق و حساب شده در سینمای ایران انجام دادند؛ آن ها فی الواقع عمرها و سرمایه های ناب سینما را نابود کردند و به هدر دادند؛  دستاورد آقایان این است که اینک نزدیک به ۵ هزار نفر از اهالی سینما در بیکاری مطلق به سر می برند! این باعث شرمساری است که آن ها سینماگرانی را که از برکات دولت و سازمان سینمایی بهره مند می شدند و احیاناً کارت هدیه های عید نوروز و یا کمک به تأمین معیشت و دریافت کالاهای اساسی را قبول می کردند بیکار و خانه نشین کردند.

توکلی تأکید کرد: آن ها همه اهالی سینما را به جز خودی های شان مورد غضب قرار دادند؛ من معتقدم امروزه بیان این مطالب توسط یک روزنامه اگرچه خوب است اما زمانی بیان شده که دیگر از سینمای کشور چیزی باقی نمانده چرا که تاریک ترین دوران سینمای کشور ما در همین چند سال اخیر بوده و در این دوران همه اهالی سینمای کشور از سینما لطمه خوردند.

وی یادآور شد: موفق ترین حوزه مدیریتی آقای شمقدری سینمای جوان بود که نقاط تاریکش روشن شد و آموزشگاه های خوبی در سراسر کشور فعال شدند ولی الآن شاهد بلایی عجیب در سینمای جوان هستیم. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در آن زمان عملکردی عالی داشت اما امروزه به انحراف کشیده شده است. خلاصه همه چیز در آن زمان خوب بود اما الآن در حال اضمحلال است.

توکلی در پایان این گفتگو افزود: ما از ۵ سال پیش مرتب تذکر دادیم که این آقایان در حال تخریب و نابودی سینما هستند اما گوش شنوایی وجود نداشت ولی امروز رسانه هایی که زمانی حامی آقای ایوبی بودند به این امر اعتراف می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.