چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

توضیحات وزیر ارشاد درباره نظارت بر نمایش خانگی

عباس صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «فرآیند حوزه نظارتی محصولات نمایش خانگی به این صورت است که محصولات اولیه باید عرضه و نوعی نظام‌سنجی سلیقه‌ها باید صورت گیرد و اینطور نیست که کل محصول یکجا عرضه شود و بعد تاییدیه بگیرد.»

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه نظارت وزارت ارشاد بر محتوای آثار نمایشی که اخیرا عرضه شده است، اظهار داشت: امام(ره) وقتی وارد ایران شدند، فرمودندکه ما با سینما به عنوان یکی از مظاهر تمدن مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم؛ سینما در ۴۰ سال گذشته با این رهنمود و نگاه حضرت امام (ره)، تحولات بسیار قابل توجهی را به لحاظ کمی و کیفی پیدا کرده است.

وی افزود: در ارتباط با حوزه نظارت بر محصولات سینمایی هم در فیلم های سینمایی و هم در محصولات نمایش خانگی، وزارت فرهنگ و ارشاد قالب ها و روش های مختلف نظارتی دارد. فرآیند حوزه نظارتی محصولات نمایش خانگی به این صورت است که محصولات اولیه باید عرضه و نوعی نظام‌سنجی سلیقه‌ها باید صورت گیرد و اینطور نیست که کل محصول یکجا عرضه شود و بعد تاییدیه بگیرد؛ بلکه مرحله به مرحله تایید می شود.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره یکی از محصولات نمایش خانگی که در روزهای اخیر عرضه شده است، عنوان کرد: به سازمان سینمایی گفته شد که بررسی دقیق را انجام دهد و به سرعت گزارشی را در قالب اظهارنظری که سازمان نظارت سینمایی خواهد داشت، ارائه دهد.

وی در پایان گفت: در ارتباط با خود محصول، شورای نظارت بر نمایش تئاتر طبعا بازبینی های اولیه را دارد و در مراحل بعدی هم باید نظارت های خود را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تیزر تبلیغاتی مربوط به یک تئاتر، گفت: تیزر بحث های خاص خود را دارد و همکاران ما در ارتباط با خود محصول به عنوان اثر نمایشی نظارت دارند، تیزر محصولی است که تهیه کننده عرضه می کند. در ارتباط با خود محصول شورای نظارت نمایش تئاتر طبعا بازبینی های اولیه را دارد و در مراحل بعدی هم باید نظارت های خود را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.