یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

انفعال سینما و تلویزیون در حوزه تولید آثار تاریخی و مذهبی/۳

کیوان نیا: از مدیرانی که هم و غم شان عکس گرفتن با «سلبریتی ها» است نمی توان انتظار تولید آثار ارزشی و استراتژیک داشت/ فرهنگ غربی سینما را به تسخیر درآورده!

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز همزمان با آغاز با ماه محرم در رابطه با انفعال سینما و تلویزیون در حوزه تولید آثار تاریخی و مذهبی گفت: از مدیرانی که بدون دانش و تجربه و مهارت اداره سینما را در دست گرفته اند و هم و غم شان عکس گرفتن با «سلبریتی ها» است و می خواهند به این وسیله برای خود کسب اعتبار کنند نمی توان انتظار تولید آثار ارزشی و استراتژیک داشت، متأسفانه ما بعضاً با افرادی در سیستم مدیریتی روبرو هستیم که هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارند و قطعاً نمی توان انتظار داشت که این افراد برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی (ع) تلاشی داشته باشند.

کارگردان مستند «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما زمانی می توانیم شاهد تولید آثار ارزشمند، استراتژیک، دینی و مذهبی در کشورمان باشیم که مدیرانی دغدغه مند نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی اداره سینمای کشور را در دست داشته باشند و دل در گروی فرهنگ غرب نداشته باشند و اجازه ندهند که فیلم های مبتذل و بی ارزشی که امروزه سینمای کشور را احاطه کرده اند تولید شوند.

وی ادامه داد: متأسفم که باید این را عنوان کنم که عموم هنرمندان و سینماگران ما امروزه به جز یک سری استثنائات روحیه ملی و خودباوری ندارندو به شیوه فرهنگ وارداتی به سینما نگاه می کنند و هرچه از غرب و غربی ها به آن ها دیکته شده را در سینما توسعه و ترویج می دهند؛ دلیل عمده این اتفاق هم نبود سیاست گذاران فرهیخته و انقلابی و ارزشی و دغدغه مند است!

کیوان نیا سپس با تأکید بر اینکه فرهنگ غربی همه سینمای ما را به تسخیر درآورده اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت به این شکل است که حتی دانشگاه های ما هم نگاه شان به جانب غربی ها است و هرآنچه که غربی ها دیکته می کنند را فکر می کنند درست است و به خورد دانشجویان می دهند؛ این یعنی ما هنوز حتی در سیستم آموزشی مان بر پایه فرهنگ ملی و دینی خود کاری را انجام نمی دهیم و دانشجویان مان را بر اساس باورهای منحط غربی تربیت می کنیم.

وی تأکید کرد: فقدان نگاه ملی و روحیه خودباوری ضربات بزرگی را بر پیکره فرهنگ و هنر کشور وارد کرده و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مسئولان فرهنگی کشور موظف هستند بر اساس اهداف و استراتژی های نظام جمهوری اسلامی ایران مبادرت به تولید آثار و کالاهای فرهنگی و هنری کنند اما هیچ گونه استراتژی و راهبردی در کارهای آن ها دیده نمی شود که نشانی از آرمان ها و اهداف و دغدغه مندی های نظام و حکومت در آن وجود داشته باشد.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» در خاتمه این گفتگو افزود: اسفا که فرهنگ و هنر کشور ما دستخوش تشتت هایی شده که برخی افراد حامی جناح های سیاسی خاصی آن را به وجود آورده اند که این امر مانع از آن می شود که آنطور که باید و شایسته است دغدغه های مقام معظم رهبری و نظام به مفهوم واقعی در حوزه های فرهنگی و هنری پیاده سازی شود. من امیدوارم با روی کار آمدن نیروهای جوان انقلابی و ریشه کن کردن دست عمال غرب از فرهنگ و هنر کشور بتوانیم شاهد رشد و توسعه فرهنگ عاشورایی و ملی و مذهبی از طریق تولید آثار سینمایی در کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.