دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

دشمنان، بررسی حجاب در «بدون توقف» را به نفع خود مصادره کردند

برنامه تلویزیونی «بدون توقف»

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بدون توقف» از ایجاد تغییرات اساسی در سری دوم آن خبر داد.

«محمدرضا نجارزاده» در خصوص تغییرات اساسی در سری دوم برنامه بدون توقف و پخش مجدد این برنامه از آنتن شبکه سه سیما گفت: ضرورت پرداختن به موضوعات و چالش‌های روز جوانان دلیل اصلی تولید مجدد این برنامه بود. فضای غبارآلود مجازی و گسترش بیش از پیش شبهات در بین جوانان باعث شد به فکر چاره باشیم و محیطی فراهم کنیم که جوانان بتوانند در فضایی واقعی سوالات خود را بپرسند و در مورد آن شبهات صحبت کنند.

وی با اشاره به روند انتخاب موضوعات و سوژه‌های بدون توقف عنوان کرد: سوژه‌های برنامه توسط اتاق فکر انتخاب می‌شوند، اما روش کار آنها گرفتن فراوانی شبهات روز جوانان هست. ان شاء الله بعد از اتمام فاز اول برنامه و شروع فاز دوم ما می‌خواهیم در برخی برنامه ها به شبهات روز جوانان با حضور مسئولین بپردازیم.

کارگردان بدون توقف در پاسخ به این سوال که چرا فضای کافه را برای طرح مباحثی به این مهمی انتخاب کردید گفت: این سوال را زیاد از من پرسیدن، کوتاه عرض کنم که اولا کافه در طول تاریخ همیشه محل گفت و گو بوده یعنی ماهیت وجود کافه به این کار شناخته می‌شده و دوم اینکه ما در این برنامه به میان کسانی رفتیم که شبهه داشتند که اکثر این ها در محیط‌هایی شبیه کافه‌ها دور هم جمع می‌شوند، یعنی ما برای اولین بار به میان مخالفان نظرات خودمان رفتیم برعکس همیشه که آن ها را دعوت می‌کنیم به محیط خودمان!

نجارزاده با اشاره به ادامه پیدا کردن موضوع حجاب اجباری در برنامه بیان کرد: بدلیل استقبال مخاطب از بحث حجاب به این تصمیم رسیدیم که برای ایام محرم هم این مبحث را ادامه دهیم.  خوشبختانه بازخورد برنامه از اولین قسمت آن بیش از انتظار بوده و هست در بحث حجاب با توجه به جذابیت موضوع این استقبال چند برابر هم شد. 

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که تمام افرادی که دعوت شده اند واقعی هستند و سوالات خودشان را می پرسند، می‌توانید میزان واقعی بودن را از خودشان بپرسید.

تهیه کننده بدون توقف با اشاره به عکس العمل‌های ایجاد شده از سوی برخی مخالفان حجاب که در خارج از کشور علیه این موضوع فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: افرادی نظیر مسیح علینژاد هیچ موضوعیتی ندارند و جایگاهی که بخواهیم در موردشان صحبت کنیم و اینکه من عرض کنم انتخاب موضوع حجاب و عفاف براساس بررسی ها منطقی و علمی بوده که چه افراد موافق و چه افراد مخالف با این موضوع درگیر بوده‌اند و باعث فراوانی شده که به این بحث پرداخته شود. حال اگر افرادی بخواهند برنامه و مباحث را بنفع خودشان مصادره کنند بحث دیگری است.
این کارگردان در ارتباط با حواشی موجود پیرامون برنامه بدون توقف تصریح کرد: مسئله اساسی این است که همیشه حواشی مهم تر از متن می شود اما در برنامه بدون توقف خواهید دید که متن مهم تر از حواشی خواهد بود!  اما قطعا نظرات در روند برنامه تاثیر خواهد داشت و ما در روند ادامه برنامه از همه نظرات استفاده می کنیم باید قبول کنیم اگر برنامه را برای مردم می‌سازیم نظر آن ها هم باید در برنامه اعمال شود. یکی از روش های اظهار نظر همین فضای مجازی است.

نجارزاده بدون توقف را ادامه مناظرات شهید بهشتی با مارکسیست ها دانست و اظهار کرد: ببینید یک مسئله مهم وجود دارد، که ما به آن معتقدیم در اوایل انقلاب شهید بهشتی با مارکسیست‌ها و جریان های فکری دیگر به مناظره می پرداخت این برنامه ادامه همان برنامه به شکل دیگر است. ما افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی مهم ترین موضوعات خود را به چالش مخالف خود می گذارد! آن هم در محیطی کاملا آزاد و در دید عموم مردم... این نشان می دهد ما برای مدل حاکمیتی خود دلایل مستحکمی داریم که از شنیدن حرف مخالف ابایی نداریم. آزادی بیان یعنی همین آزادی بیان عقاید البته در چارچوب هایی که هر کشوری برای خودش دارد.

وی در پایان ضمن تاکید بر علمی و آماری بودن برنامه بدون توقف خاطرنشان کرد: به نظرم این حرکت صدا و سیما اولا نشان از بلوغ رسانه ای آن سازمان است و دوم حریف طلبی برای نمایش آزادی بیان در رسانه های دیگر است. در آخر بیان این مسئله مهم است که ساخت این برنامه خارج از فضای هیجانی و در محیطی کاملا علمی، منطقی و با بررسی های آماری دقیق ساخته شده است.

برنامه ترکیبی_چالشی «بدون توقف» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده روزهای زوج در ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.