شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

نمایش و نقد «پرسپولیس- شیکاگو» در «سینماحقیقت»

مستند پرسپولیس- شیکاگو

سینماپرس: نخستین نمایش عمومی مستند «پرسپولیس- شیکاگو» فردا و در قالب برنامه هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» رقم می خورد.

به گزارش سینماپرس، «پرسپولیس- شیکاگو» از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۹۷ در سالن سینماحقیقت به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور اُرد عطارپور تهیه‌کننده و کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و نیما عباسپور منتقد مهمان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مستند «پرسپولیس- شیکاگو» به اتفاقات دوران گذشته می‌پردازد که برخی محققان آمریکایی از دانشگاه شیکاگو به منظور مرمت و مطالعه نوشتارهای حک شده بر یکسری از الواح باستانی تخت‌جمشید به ایران می‌آیند و آنها را به آمریکا می‌برند، اما پس نمی‌دهند!

عوامل تولید این اثر مستند عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: اُرد عطارپور، فیلمبردار و اصلاح رنگ: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طایی، عکاسی، تدوین و صداگذاری: سعید خدارضایی، گوینده متن: شهرام درخشان، نقاشی دیجیتال: آرین یزدان‌پناه، مدیر تولید: حسن فرهادی، تصاویر هوایی: امید کشاورزف دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، تهیه شده در: مرکز سیما فیلم.

«پرسپولیس- شیکاگو» چندی پیش برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند از جشن مستقل مستندسازان سینمای ایران و جشن خانه سینما شد.

عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (۱۸ شهریورماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.