شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با سینماپرس:

تأکید بر حمایت از محتوا و تکنیک آثار سینمای کودک/ دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تا آخر شهریور معرفی می شود

محمدمهدی حیدریان در سومین روز سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی بدون اشاره دقیق به دستاوردهای دوران مدیریت خویش در عرصه سینمای کودک عنوان داشت: نیاز کودکان این مرز و بوم و نیاز ما در سینما بیش از آن چیزی است که شاهدش هستیم از این رو همه ما باید روی محتوا و تکنیک آثار سینمای کودک کار کنیم تا این گونه مهم سینمایی بتواند اعتلا پیدا کند.

حیدریان در حاشیه مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه چقدر می توانیم امیدوار باشیم سازمان سینمایی و مدیران زیرمجموعه این سازمان از سینمای کودک حمایت کنند اظهار داشت: ما سال گذشته حرف هایی زدیم که امسال ارزیابی ما این است که به این حرف ها عمل کرده ایم؛ خوشبختانه در حوزه سینمای کودک قدم های خوبی برداشته شده و ما دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: البته ظرفیت سینمای کودک در کشور ما بسیار بیشتر از این حرف ها است؛  نیاز کودکان این مرز و بوم و نیاز ما در سینما بیش از آن چیزی است که شاهدش هستیم از این رو همه ما باید روی محتوا و تکنیک آثار سینمای کودک کار کنیم تا این گونه مهم سینمایی بتواند اعتلا پیدا کند. ما قطعاً باید بیشتر به سینمای کودک و نوجوان توجه کنیم؛ خوشبختانه قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی یعنی آقای ایل بیگی به عنوان مدیر سینمای کودک فعالیت دارند و این اتفاق به معنای آن است که ما نسبت به این حوزه توجه و دغدغه داریم.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: البته ما از نظر تولید فیلم های سینمایی با مضامین مشترک جهانی و همچنین تولید فیلم هایی با تکنولوژی ها و استانداردهای روز دنیا باید گام های جدی تری برداریم؛ این الآن نقص ما است که در این ۲ حوزه بسیار مهم ضعف داریم که این ضعف ها باید تقویت شوند.

حیدریان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که بسیاری از فیلمسازان کشور نسبت به وضعیت موجود در سینما ابراز گلایه دارند و شرایط سینمای کشور را مساعد نمی دانند و مرتب از کمبود بودجه، عدم حمایت از تولید، مشکلات زیرساختی نظیر کمبود سالن های سینما و... اعتراض می کنند و پاسخ شما به عنوان ارشدترین مقام سینمای کشور به آن ها و خواسته های شان چیست صرفا اظهار داشت: ما در حوزه سینمای کودک تلاش کردیم تا برخی از این مشکلات را حل کنیم؛ کتابخانه ها و سالن های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانند به ناوگان اصلی سینمای کودک و نوجوان اضافه شوند و قطعاً تا سال آینده به این ناوگان به صورت اختصاصی خواهند پیوست.

وی افزود: خوشبختانه ما با مقامات این نهادها مذاکراتی داشته ایم و به توافقات خوبی هم دست پیدا کرده ایم؛ از سوی دیگر جشنواره فیلم کودک در سال جاری در ۳۲ استان و ۲ منطقه آزاد کشور نمایش فیلم داشت و این خودش یک دستاور بزرگ و یک فرهنگ سازی برای رشد این گونه سینمایی است. مسئولان استان اصفهان هم در گزارش های شان از فروش و رونق کم سابقه سینماها می گویند و همه این ها نشان دهنده شرایط خوبی برای سینمای کشور است البته همانطور که قبلاً هم ذکر کردم ما در حوزه تکنولوژی کاستی هایی داریم که قطعاً باید از خارج از کشور تهیه شوند.

رئیس سازمان سینمایی کشوردر بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که چرا علیرغم وعده ای که از اسفندماه سال گذشته دادید هنوز دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی نشده و اینک در کمتر از ۵ ماه مانده به موعد برگزاری جشنواره، این مهمترین رویداد سینمایی کشور در بلاتکلیفی به سر می برد اینگونه اظهار داشت: ما یک سری مشکلات اداری برای معرفی دبیر جشنواره پیش روی مان داشتیم که به این دلیل در معرفی دبیر تأخیر صورت گرفت اما ان شا الله تا آخر شهریور ماه دبیر این رویداد معرفی خواهد شد و ما مشکلی برای برگزاری جشنواره فجر نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.