دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

نظر عضو شورای شهر تهران درباره نوازندگان خیابانی

احمد مسجدجامعی

خبرگزاری مهر: احمد مسجدجامعی ضمن اشاره به سهم ارشاد و شورای شهر در زمینه سامان‌دهی فعالیت نوازندگان خیابانی، از سکوت قانون درباره این پدیده سخن گفت.

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه حضور یک گروه از نوازندگان خیابانی در جشن مستقل سینمای مستند درباره سهم شورای شهر در سامان‌دهی این پدیده خیابانی گفت:‌ از دو منظر می‌توان در این زمینه صحبت کرد. از نظر زیرساخت‌ها و تامین امکانات برای فعالیت‌های فرهنگی در شهر حتما این مساله به حوزه مدیریت شهری و طبیعتا شورای شهر مرتبط می‌شود که شورا هم در این زمینه مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهد، اما از منظر صدور مجوز فعالیت، حتما مسئولیت اصلی بر عهده وزارت ارشاد است.

وی با اشاره به حضور فعال گروه‌های موسیقی خیابانی در نقاط مختلف شهر ادامه داد: ظاهرا در حال حاضر برخوردی با فعالان این حوزه صورت نمی‌گیرد و شاهد سکوت قانون برابر این پدیده هستیم.

مسجدجامعی ماهیت اجتماعی این پدیده را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ زمانی حتی برنامه‌های رسمی و دارای مجوز موسیقی هم با دست‌اندازهایی مواجه می‌شد اما امروز در آن زمینه هم شاهد سکوت از سوی مخالفان هستیم. بالاخره این پدیده‌ها تا حدودی تحت‌تاثیر شرایط اجتماعی جایگاه خود را پیدا می‌کنند اما اگر بحث مجوز برای این فعالیت‌ها به میان بیاید حتما متولی تصمیم‌گیری در این زمینه وزارت ارشاد خواهد بود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه «این جنس پدیده‌ها چندان قراردادی نیستند» افزود: معتقدم این فعالیت‌ها در آینده جایگاه رسمی خود را پیدا خواهد کرد و خیلی هم منتظر قراردادها نخواهند ماند. اصحاب قانون هم برابر این سیر طبیعی غالبا سکوت می‌کنند، همانطور که امروز هم شاهد این سکوت هستیم ولی در آینده مخالفت‌ها و موافقت‌ها با این پدیده به یک نقطه تعادل و ثبات طبیعی خواهد رسید.

  بخشی از دهمین جشن مستقل سینمای مستند که چهارشنبه شب ۳۱ مردادماه در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد، به اجرای صحنه‌ای یک گروه سه نفره از نوازندگان خیابانی و پخش کلیپی در حمایت از این گروه‌ها اختصاص داشت که پیرو آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما خطاب به احمد مسجدجامعی، خواستار حمایت شورای شهر از فعالیت این گروه‌ها شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.