دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

اولین اکران عمومی مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» برگزار شد

 لوریس چکناواریان

سینماپرس: اولین اکران عمومی و جلسه نقد و بررسی مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریور، با حضور لوریس چکناواریان در شهرکتاب مرکزی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریور اولین اکران عمومی مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» با جلسه نقد و بررسی فیلم برگزار شد.

در این نشست ابتدا لوریس چکناواریان در خصوص زندگی‌اش گفت: شاید اگر این مستند را حالا از من می‌گرفتند حرف‌های دیگری می‌زدم اما این من در ۶ سال پیش هستم. این فیلم را ۶ سال قبل درباره من ساخته‌اند اما حالا اکران شده است.

رهبر نت‌های مهربان در ادامه به حرف‌هایش علاوه کرد: هرگز دیروز وجود ندارد. فردا شاید بیاید اما دیروز مرده است. امروز بهترین روز برای زندگی است. من به دنیا این‌گونه نگاه می‌کنم و سعی کردم در مستند هم این حس را القا کنم. هر چند که اعتقاد دارم انسان هرگز صد در صد موفق نمی‌شود که اتفاقا خوب هم هست چرا که مجموعه نرسیدن‌ها از ما انسان کامل‌تری می‌سازد. زندگی یعنی اگر یک دو قدم به جلو می.روی حتما یک قدم به عقب برداری. در غیر این‌صورت هرگز موفق نخواهی شد.

او در پایان گفت: در ابتدا من فکر کردم یک مصاحبه ۱۰ دقیقه‌ای است نمی‌دانستم یک فیلم یک ساعتو ده دقیقه‌ای قرار است بسازند اما من بسیار در مقابل دوربین راحت هستم چرا که پدرم از سینماداران قدیم ایران بود. این مستند را هم دوست دارم. اصلا تصمیم دارم یک فیلم هم بازی کنم چرا که اعتقاد دارم حتی اگر بد، انسان باید کارهای درست را تجربه کند. در برنامه‌ام بازی در یک فیلم هم قرار داده‌ام.

بکتاش آبتین نیز در خصوص ساخت مستند توضیح داد: بسیار خوشحالم که استاد اجازه ساخت زندگی‌شان را به من دادند. در فیلم «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» تلاش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان بدهیم.»

او ادامه داد: من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

علاقه‌مندان برای تماشای مستند «۱۳ اُکتبر ۱۹۳۷» می توانند به سایت هاشور مراجعه کده و از برنامه‌های اکران این مستند مطلع بشوند.

شهرکتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، نبش کوچه کلاته پیشروترین شهرکتاب ایران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.