چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

گپ سینماپرس با یک بازیگر نوجوان؛

دسترنج: در زمانه ای که بسیاری از بازیگران مشهور سینما در بیکاری به سر می برند نمی توان به سینما و بازیگری به عنوان شغل اصلی نگاه کرد/ من تمام توان خود را برای ارائه یک بازی خوب به کار گرفتم

اکبر دسترنج

سینماپرس: همزمان با برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اکبر دسترنج یکی از نوجوانانی که با اولین تجربه سینمایی اش به نام «سوم شخص غایب» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد در این رویداد حضور دارد گفت: در زمانه ای که بسیاری از بازیگران مشهور سینما در بیکاری به سر می برند نمی توان به سینما و بازیگری به عنوان شغل اصلی نگاه کرد از این رو من هرگز به بازیگری به عنوان حرفه و شغل اصلی ام نگاه نمی کنم اما بسیار دوست دارم که این کار را ادامه بدهم.

این بازیگر که بازی اش با تحسین منتقدان حاضر در جشنواره مواجه شده در گفتگو با خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک افزود: من پیش از بازی در فیلم «سوم شخص غایب» تجربه ای در سینما نداشتم اما چند سالی بود به صورت کاملاً جدی سینما را دنبال می کردم و فیلم های جشنواره را می دیدم و همین اتفاق باعث ایجاد علاقه درونی ام نسبت به سینما شده بود.  

وی ادامه داد: من به صورت اتفاقی وارد این حرفه شدم و امیدوارم بازی ام آنقدر خوب بوده باشد که از این به بعد بتوانم فعالیتم را در سینما ادامه دهم و در آثار شاخصی حضور پیدا کنم.   

دسترنج در پاسخ به این سوأل که در سینما و بازیگری دنبال چه چیزی هستی و مشهور شدن چقدر برایت اهمیت دارد اظهار داشت: قطعاً هر کسی وارد حرفه سینما بشود و بگوید از شهرت بدم می آید دروغ می گوید! همه شهرت را دوست دارند در غیر این صورت تلاش نمی کردند به هر شکلی دیده شوند!  

وی افزود: البته من دوست دارم به صورت کاملاً آکادمیک و حرفه ای سینما را ادامه دهم و اصولاً دوست ندارم کاری را به حال خود رها کنم. به عنوان مثال من از سن ۷ سالگی قرائت قرآن را آغاز کردم و اینقدر در این راه تلاش کردم تا اینک که به سن ۱۵ سالگی رسیده ام چندین رتبه بین المللی برای قرائت قرآن کریم در کشورهای لبنان و گرجستان به دست آورده ام و در سطح کشور هم در اغلب برنامه های قرآنی شرکت دارم.  

این بازیگر نوجوان خاطرنشان کرد: من قطعاً فضای جامعه و زندگی پیرامونم را می سنجم و بر اساس آن اگر صلاح دیدم در دانشگاه رشته بازیگری می خوانم در غیر این صورت اصراری به خواندن رشته بازیگری ندارم. همانطور که پیش از این هم گفتم متأسفانه شنیده و دیده ام که خیلی از بازیگران ما بالای ۱۰ سال است که پیشنهادی ندارند و این بسیار تلخ است و به همین دلیل من به بازیگری به عنوان شغل اصلی نگاه نمی کنم.  

دسترنج در خاتمه این گفتگو افزود: بازی در فیلم در عین سختی شیرینی های خاص خود را هم داشت. من روزانه تمرینات زیادی برای بهتر بازی کردن نقشم می کردم و زمانی که به لوکیشن می رفتم به این باور رسیدم که بازیگری به راستی کار دشواری است. خوشبختانه آقای نیکخواه آزاد به عنوان یک فیلمساز حرفه ای کمک های زیادی به من کردند و  من تمام توان خود را برای ارائه یک بازی خوب به کار گرفتم و امیدوارم که تلاش هایم در اختتامیه جشنواره و با گرفتن یک جایزه اگر لایق آن هستم جبران شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.