سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

ثریا قاسمی در گفتگو با سینماپرس:

گرفتن جایزه برایم هیچ اهمیتی نداشته و ندارد/ مدت ها است سینمای ایران درگیر حاشیه است، اما من از حاشیه بیزارم

ثریا قاسمی

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان که به تازگی برای بازی در فیلم سینمایی «ویلایی ها» جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را از جشنواره سینمایی آسیاپاسفیک دریافت کرده است گفت: هیچ وقت در طول دوران فعالیت هنری ام گرفتن جایزه برایم هیچ اهمیتی نداشته و ندارد، من همیشه یک مسیر و راه ساده را برای خودم در نظر داشته ام و همیشه آنچه را که به نظرم بهترین بوده انتخاب کرده ام و به حواشی و مسائل دیگر هیچ توجهی نداشته ام.

این بازیگر پیشکسوت سینمای کشور که این روزها برای بازی در فیلم سینمایی «دوچ» در شهر اصفهان به سر می برد در گفتگو با خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک افزود: مدت ها است سینمای ایران درگیر حاشیه است، اما من از حاشیه بیزارم! به نظر من در عین اینکه چنین جوایز و چنین جشنواره هایی می توانند به نفع سینما باشند همانطور نیز می توانند به ضرر سینما نیز عمل کنند چرا که می توانند یک هنرمند را دچار حاشیه کرده و او را از ادامه کار در مسیر درست بازدارند.  

وی ادامه داد: ما در سینما مشکلات بسیار زیادی داریم که باید درصدد حل و رفع این مشکلات باشیم؛  طی سال های اخیر بسیاری از سینماگران و هنرمندان در تأمین نیازهای اولیه زندگی شان دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی به مشکلات آن ها توجهی نداشته اند و اصلاً قدمی برای رفع مشکلات متعدد آن ها برنداشته اند. توجه به این مسائل مهم است و جایزه گرفتن و یا جایزه نگرفتن بنده و دیگران نمی تواند مرهمی برای رفع معضلات باشد.  

قاسمی خاطرنشان کرد: من امیدوارم شرایط سینما به گونه ای باشد که همه کسانی که امکان حمایت از فیلم های شریف و هنرمندان جوان و پیشکسوت را دارند دست به کار شوند و برای آن ها قدم های مهم و اساسی بردارند.  

این سینماگر برجسته در خاتمه این گفتگو در رابطه با فیلم «دوچ» که در جشنواره فیلم کودک حضور دارد اظهار داشت: «دوچ» فیلمی قصه گو، بی حاشیه، بی ادعا و شریف است و من خوشحالم که در این فیلم بازی کردم. این فیلم از معدود آثار سینمایی ما است که در آن از پرخاش گری و تندگویی خبری نیست و دوست دارد ساعتی مخاطبانش را سرگرم کرده و به آن ها درس درست زندگی کردن بدهد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.