سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

گفتگوی سینماپرس با داوران کودک و نوجوان بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک؛

از تأکید بر توجه به تولید آثار مذهبی و مقاومت اسلامی برای کودکان و نوجوانان تا قدردانی از مهمان نوازی ایرانی ها/ فرزندان شهدای مقاومت همچنان داغدارند

ماریا صفی الدین-عقیل ضعیف الله القوری-حمدو الحسین-حسین احمد مالک

سینماپرس: ۴ تن از داوران کودک و نوجوان بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک، ماریا صفی الدین از لبنان، عقیل ضعیف الله القوری از یمن، حمدو الحسین از سوریه و حسین احمد مالک از عراق که پدران شان در درگیری های مقاومت شهید شده و اینک در جشنواره فیلم کودک حضور دارند ضمن تأکید بر علاقمندی شان به سینما خواستار تولید فیلم های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک این ۴ داور کودک و نوجوان به صورت اختصاصی با سینماپرس گفتگو کردند؛ خانم هبةالیوسف و آقای محمد ابوالجدایل از مترجمان همکار با روابط عمومی این دوره از جشنواره ترجمه مصاحبه ها را بر عهده داشته اند.

حمدو الحسین از کشور سوریه که ۹ سال دارد گفت: من به ایران آمدم برای اینکه فیلم ها را داوری کنم؛ من سینما را دوست دارم و می خواهم در آینده فیلم نقد کنم و خیلی خوشحالم که این فرصت برای من پیش آمده تا به این جشنواره و به ایران بیایم چون ایرانی ها مردم مهمان نوازی هستند.

وی ادامه داد: من شخصاً به فیلم های اکشن علاقه دارم و همینطور علاقه عجیبی به فیلم های دینی و تاریخی به خصوص درباره زندگی حضرت امام حسین (ع) و بقیه ائمه اطهار دارم چرا که همیشه از آن ها می توان آموخت و چقدر خوب است که فیلم های این چنینی ساخته شود تا همه کودکان بتوانند سیره ائمه معصومین (ع) را بیاموزند.  

این داور کودک خاطرنشان کرد: چقدر خوب بود اگر هم اینک پدر من هم زنده بود و می دید که من به عنوان داور در جشنواره ای ایرانی حضور دارم. من دوست دارم بعد از بزرگ شدن رشته پزشکی بخوانم و به بیمارانی که پول ندارند و کسانی که پدرشان به شهید مقاومت شده اند کمک کنم؛ من در این باره یک نامه آماده کرده ام که در مراسم اختتامیه جشنواره برای مردم ایران قرائت خواهم کرد.  

 ماریا صفی الدین ۷ ساله از کشور لبنان گفت: خانواده من یک فیلم از من گرفتند و آن را به سایت جشنواره فیلم کودک ارسال کردند و به واسطه آن فیلم من به عنوان یکی از داوران کودک این دوره از جشنواره انتخاب شدم.  

وی ادامه داد: من دوست دارم فیلم هایی در رابطه با زندگی دختران ببینم و مایلم بتوانم نقد فیلم را به صورت حرفه ای ادامه دهم.  

حسین احمد مالک از عراق که ۱۰ سال دارد نیز در این باره اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که اینک به عنوان یک داور جشنواره ای معتبر که برای کودکان است در جمهوری اسلامی ایران هستم. من به سینما و نقد فیلم علاقه جدی دارم و همینطور به ادبیات و شعر.  

وی ادامه داد: ای کاش پدر من شهید نمی شد اما او اینک شهید شده است و من و امثال من باید راه حق او را ادامه دهیم؛ من می خواهم خلبان جنگی شوم و از کشورم در مقابل دشمنان دین حمایت کنم. من امیدوارم همه کودکان مسلمان با هم علیه دشمنان اسلام متحد شوند و چقدر خوب است که در سینما فیلم هایی در این باره تولید شود.  

عقیل ضیف الله القوری ۱۳ ساله از یمن نیز اظهار داشت: زمانی که برای داوری در جشنواره فیلم کودک که جشنواره معتبری است پذیرفته شدم بسیار خوشحال شدم. من نقد فیلم را دوست دارم و این اتفاق فرصت خوبی است برایم تا خود را محک بزنم. من فیلم های ایرانی را همیشه دنبال می کنم و به شدت به ژانر جنگی علاقه دارم.  

وی ادامه داد: من از یکایک دست اندرکاران و مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کودک که امکان حضور کودکان جنگ زده در این رویداد را فراهم کرده اند تشکر می کنم و امیدوارم حضور ما مثمرثمر باشد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.