سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

مدیر باشگاه مخاطبان جشنواره فیلم کودک عنوان کرد؛

دانش آموزان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان معلول و توان خواهان به صورت رایگان فیلم های جشنواره را می بینند/ فروش گیشه سینماها امسال بسیار بالا است

حمید رسولی

سینماپرس: حمید رسولی مدیر باشگاه مخاطبان سی و یکمین جشنواره فیلم کودک گفت: دانش آموزان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان معلول و توان خواهان به صورت رایگان فیلم های جشنواره را می بینند و ما تمام تلاش مان را کردیم تا افرادی که از قشر محروم جامعه هستند بتوانند به خوبی از امکانات این رویداد استفاده کنند و مانند سال های دیگر توجه مان تنها به سمت ارگان ها و سازمان ها و نهادها معطوف نشود.

رسولی در گفتگو با خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: تأسیس باشگاه مخاطبان به دوره بیست و پنجم برگزاری جشنواره فیلم کودک برمی گردد؛ در آن زمان کارهای اولیه برای حضور بیشتر مخاطبان در جشنواره انجام شده بود و تا دوره سی ام برگزاری جشنواره، وظیفه باشگاه مخاطبان تنها به پخش بلیت فیلم ها محدود می شد. در واقع در آن دوران بلیت ها به صورت تک صندلی در تهران چاپ می شدند و به اصفهان ارسال می شدند و به صورت رایگان به برخی ارگان ها و نهادها و افراد توزیع می شد و شهرداری به عنوان اسپانسر جشنواره هزینه آن ها را به دست اندرکاران جشنواره می داد و در واقع بلیت ها را خریداری می کرد.

وی ادامه داد: در واقع ما جامعه هدفی برای توزیع بلیت ها نداشتیم اما امسال وضعیت تغییر کرده و ما بلیت های تک صندلی و تک سانس را به طور کلی حذف کرده ایم و سازوکاری را تدارک دیدیم که به صورت الکترونیکی علاقمندان به جشنواره کودک ثبت نام می کنند و از تخفیفات بلیت ها در ایام جشنواره و سپس در طول سال از تخفیفات فرهنگی و هنری بهره مند می شوند.

رسولی خاطرنشان کرد: ما برای این کار افرادی را با عنوان سفیران جشنواره در نظر گرفتیم که به صورت متحدالشکل در سراسر شهر و مراکز فرهنگی مستقر شده اند و مردم را از این شرایط آگاه می کنند. از سوی دیگر علاوه بر این ها برای مدارس بن هایی را تدارک دیدیم که کودکان دانش آموز به عنوان جامعه هدف جشنواره بتوانند از تسهیلات حضور در جشنواره بهره مند شوند. همچنین برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان معلول و توان خواهان بلیت های رایگانی را تدارک دیدیم و حتی سرویس های رایگانی به سمت سینماهای شهر از مناطق محروم در نظر گرفتیم تا آن ها و خانواده های شان بتوانند به راحتی در ایام جشنواره به سینما بیایند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: شعار «سینما دوستدار کودک» شعار یونیسف است و ما هم با پیروی از این شعار به سمت کودکان و نوجوانان رفتیم و همه تلاش مان را به کار بردیم تا کودکان بتوانند به راحتی و به صورت رایگان فیلم هایی را که دوست دارند در هر سینمایی و در هر سانسی ببینند. همراهی خانواده های کودکان نیز اولویت اصلی ما است و به همین دلیل بلیت های نیم بهایی برای خانواده های آن ها در نظر گرفتیم و از سوی دیگر فروش گیشه سینماها امسال بسیار بالا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.