شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

پوران درخشنده عنوان کرد؛

جهان سینمای ایران را باید با سینمای کودک و نوجوانش شناخت

پوران درخشنده

سینماپرس: پوران درخشنده معتقد است جهان سینمای ایران را با سینمای کودک و نوجوانش شناخت و المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سی و یکینن جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان یک طرح عالی که می‌تواند دانشآموزان لایق را که نیازمند همراهی، همکاری و هزینه کردن از طرف دولت هستند کشف کند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از  ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان در آستانه آغاز به کار سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در پیامی به این رویداد بین المللی گفت: هر سال که «جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شود، جدا از آنکه میان سینماگران این حوزه تکاپویی به راه می‌افتد، شور و نشاط ویژه‌ای نیز در کودکان و نوجوانان اصفهان دیده میشود. شور و نشاطی که واقعی است و البته باید جدی گرفته شود. اما اگر بتوانیم در استانهای دیگر نیز فیلمها را به طور همزمان اکران کنیم همه بچه‌های این سرزمین با جشنواره احساس نزدیکی خواهند کرد. 

وی افزود: امسال دومین دوره است که طرح ارزشمند «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» همزمان با جشنواره برگزار می‌شود. یک طرح عالی که می‌تواند دانشآموزان لایق را که نیازمند همراهی، همکاری و هزینه کردن از طرف دولت هستند، کشف کند. این نوجوانان افرادی هستند که در دوره قبل همنسلان خودشان را سربلند کرده و خوش درخشیدند. پس امسال باید بیشتر به فکرشان باشیم و برنامهریزیهای درستی برایشان انجام دهیم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: سینمای کودک ایران در سالهای دور در جشنوارههای خارجی موفقیتهای چشمگیری داشته و بیشترین جوایز سینمای ایران در چهار دهه گذشته مربوط به سینمای کودک و نوجوان بوده است اما اخیراً ما در این حوزه چندان موفق نبوده‌ایم و از سوی دیگر توجه به اکران فیلمهای کودکان و نوجوانان در طول سال نیز بسیار کم شده است. 

وی ادامه داد: باید تاکید کنم جهان، سینمای ایران را با سینمای کودک و نوجوانش شناخت. اما متاسفانه ما به درجه نازلی رسیده ایم و سینمای کودک و نوجوان به تدریج در حال افول است. در این میان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند چراغ را روشن نگاه دارد و مسیر را نشان دهد. 

درخشنده با ابراز امیدواری از این که سینمای کودک و نوجوان به طوری جدی‌تری مورد حمایت قرار گیرد، بیان کرد: سینمای کودک و نوجوان نیاز بچه‌های امروز جامعه است و فرزندان این سرزمین که باید آینده را بسازند. با این رویکرد باید سینماهای مخصوص کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف راهاندازی شود که این امر نه تنها لازم، بلکه ضروری است. مگر میتوان کودک و نوجوان را از جامعه جدا کرد و کنار گذاشت؟ آنها باید فیلمها و کالاهای فرهنگی مخصوص خودشان را داشته باشند و تعدادی از سینماها در شهرهای مختلف در اختیار آنها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروز، فیلمهای کودک و نوجوان با ترس اکران می‌شوند و عموماً تولیدکنندگان و پخش نگرانند در گیشه موفق نشوند. ما باید در تمام استانها سینماهای ویژه کودک و نوجوان داشته باشیم و این آرزوی قلبی ما فیلمسازان کودک و نوجوان است.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.