شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

در نشست خبری «سوم شخص غایب» عنوان شد؛

نیکخواه آزاد: هزینه تولید فیلمم زیر ۶۰۰ میلیون تومان است/ مایل بودم پتانسیل شهر اصفهان را در فیلمم به تصویر بکشم

وحید نیکخواه آزاد

سینماپرس: وحید نیکخواه آزاد کارگردان پیشکسوت سینمای کشور که با فیلم «سوم شخص غایب» در سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد در نشست خبری فیلمش گفت: هزینه تولید فیلم من زیر ۶۰۰ میلیون تومان است، این نوع فیلم ها کم خرج اما پرسود هستند اما برخی فیلم ها وجود دارند که حتی اگر ۳۰۰ میلیارد تومان هم فروش کنند به سود نمی رسند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک نیکخواه آزاد در این نشست افزود: من در ۳ فیلم اخیر خود به این موضوع پرداختم که اقوام، دوستان و بزرگترها با رفتارهای خود خواسته یا ناخواسته آسیب های زیادی را برای کودکان ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: سوم مرداد امسال این فیلم را کلید زدیم و اینکه تنها در یک مکان متمرکز بودیم، خیلی به روند کار کمک کرد. البته شهرداری اصفهان، شورای شهر و ستاد جشنواره هم برای پیشرفت روند کار کمک زیادی  کردند و ما در این فیلم از بازیگرانی استفاده کردیم که اهل اصفهان باشند. 

نیکخواه آزاد نقش بزرگسالان در تربیت و زندگی کودکان را موثر دانست و گفت: در ۳ فیلم اخیر خود به این موضوع پرداختم که اقوام، دوستان و بزرگترها با رفتار های خود خواسته یا ناخواسته آسیب های زیادی را برای کودکان ایجاد می کنند. 

وی در ارتباط با دلیل انتخاب اصفهان به عنوان لوکیشن اصلی این اثر گفت: این شهر را همه به نصف جهان می شناسند و ظرفیت هایی که این شهر دارد، فضای فیلم مارا جذاب تر کرد و از آنجایی که جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می شود، بسیار خوب است که این فیلم ها در اصفهان دیده می شوند.

ایلیا جعفری بازیگر کودک این فیلم در ارتباط با روند انتخاب خود برای بازی در این فیلم گفت: این اولین تجربه من در زمینه بازیگری است.  روزی که برای ثبت نام داوران کودک و نوجوان رفته بودم، آقای نیکخواه آزاد اسم من را برای تستبازیگری ثبت نام کردند و بعد از اینکه تست دادم، قبول شدم و دیگر نتوانستم به عنوان داور کودک و نوجوان جشنواره فعالیت کنم.

اکبر دست رنج بازیگر نوجوان فیلم نیز با ابراز خوشحالی از اینکه در اولین فیلم حرفه ای خود با عوامل حرفه ای همکار بوده است، اظهار کرد: من هم مانند ایلیا برای ثبت نام خبرنگاران نوجوان رفته بودم که برای بازی در این فیلم انتخاب شدم. ابتدا قرار بود نقش رشید را باز کنم اما بعدها نقشم تغییرکرد. 

اکبر دباغ بازیگر «سوم شخص غایب» با بیان اینکه کار با بچه ها سخت است و صبر زیادی می خواهد، گفت: من در این فیلم سعی کردم با بچه ها رفیق باشم و خیلی مواقع در ارتباط با لهجه و گویش بچه ها کار کردم که بتوانند واژه های گویش اصفهانی را به درستی به کار ببرند.

دباغیان ادامه داد: بودجه و زمان محدود فیلمبرداری بسیارکار را برای ساخت فیلم مشکل می کند مخصوصا اینکه تدوین همزمان برگزار می شود در ارتباط با بودجه نیز گاهی اینقدر به مشکل بر می خوریم که به همه عوامل فشار می آید.

نیکخواه آزاد در بخش دیگری از این نشست کار در اصفهان را از لحاظی دشوار عنوان کرد ‌و گفت: قطعی مکرر آب و برق در زمان فیلمبرداری کار ما را مختل می کرد و ما شرایط بسیار دشواری را تحمل کردیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.