دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

بلاتکلیفی مدیریت سینما با جشنواره فیلم فجر/۶

سجادی حسینی: نهادهای ناظر و سینماگران دغدغه مند نباید اجازه دهند وضعیت سینما و جشنواره فیلم فجر چنین آشفته بماند/ فشار روی سینماگران زیاد است

کاوه سجادی حسینی*

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در رابطه با بلاتکلیفی مدیریت سینمای کشور با جشنواره فیلم فجر گفت: بزرگترین مشکل امروز ما در سینما حضور مدیرانی است که از دل سیاست و دولت ها بیرون آمده اند و به همین دلیل هیچ دغدغه جدی برای رشد و تعالی سینمای کشور ندارند و تنها بر اساس منافع شخصی خود و دولت های متبوع شان کار می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینماگران دغدغه سینما دارند، دغدغه رشد و تعالی فرهنگ و هنر را دارند، تجربه دارند، سابقه دارند، نام خودشان را به هر قیمتی خراب نمی کنند و به هر وسیله ای شده سعی می کنند بهترین ها را برای خود و همکاران شان فراهم کنند اما در میان مدیران سینمایی که این سال ها شاهد رشد فزاینده آن ها در پست های ابداعی متعدد هستیم این اتفاقات وجود ندارد و آن ها هیچ دغدغه ای برای تعالی سینمای کشور ندارند و تنها به سیاست های جناحی و فکری شان فکر می کنند!

وی ادامه داد: مدیران سینمایی همواره نظرشان این است که سینمای ایران در شرایط مناسبی قرار دارد و نیازی به اصلاح آن نمی بینند، این در حالی است که شرایط سینمای کشور از نظر عموم سینماگران بسیار بحرانی است و به خصوص جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور در معرض آسیب های جدی قرار دارد که می تواند منجر به حذف شدن و فروپاشی اش شود؛ از این رو تا اداره سینمای کشور به دست سینماگران واقعی، قدیمی، باتجربه و متعهد نیفتد و همچنان دولت ها بخواهند سینمای کشور را اداره کنند ما شاهد همین وضعیت بغرنج خواهیم بود.

سجادی حسینی تصریح کرد: سینماگران فعال در کشور قطعاً زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت خواهند کرد و اگر ساز و کار اداره سینما و جشنواره فیلم فجر به دست آن ها سپرده شود ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سینمای مان خواهیم بود و دیگر خبری از اتفاقات تلخ، متأثرکننده و غم انگیز در سینمای کشور نخواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» تأکید کرد: مشکل ما آنجا است که ساز و کارها به دست کسانی که شایستگی جدی دارند سپرده نمی شود و باندبازی ها همیشه در سینمای مان حرف اول و آخر را می زند!

این سینماگر سپس با بیان اینکه فشار روی سینماگران زیاد است خاطرنشان کرد: وضعیت امروز کشور به گونه ای شده که اصولاً حوزه مهم فرهنگ و هنر و سینما در درجه اول اهمیت قرار ندارند و حتی مدیران سینمایی توجه اصلی شان به سینما نیست! ما با شرایطی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم که در آن فشار زیاد است و این فشار زیاد باعث شده تا فرهنگ و هنر در آستانه اضمحلال باشد.

وی در پایان این گفتگو افزود: نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی و عموم سینماگران متعهد و دغدغه مند کشور نباید اجازه دهند وضعیت سینما و جشنواره فیلم فجر چنین آشفته بماند و همه ما باید دست در دست هم دهیم و بهترین اتفاقات را برای سینمای کشورمان رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.