یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی:

افزایش تماشاگران سینما در پنج ماهه سال ۹۷/ آماده سازی کتاب اطلاعات فروش ۳۰ سال سینمای ایران

محمود اربابی

سینماپرس: محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد مخاطبان سینما در پنج ماهه سال ۹۷ افزایش داشته است.

به گزارش سینماپرس، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد: سینمای ایران در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۱۴۰ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت ۱۵ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۶۰ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در پنج ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۹۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۵۲ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۱ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۶۹ نفر بوده است.  

اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷ عنوان کرد: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ چهل و سه درصد و تعداد تماشاگران نیز در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.  

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی همچنین با اشاره به فروش مرداد ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در مرداد ماه سال ۹۷ معادل ۲۸ میلیارد و ۳۶۱ هزار تومان بوده و ۳ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۴۲ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه مردادماه با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در مرداد ماه ۹۷ سینما ۷۱ درصد افزایش فروش و ۵۲ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.

اربابی در پایان همچنین از جمع آوری اطلاعات فروش ۳۰ سال سینمای ایران در قالب کتابی خبر داد و گفت: این کتاب شامل فروش فیلم ها از سال ۶۴ تا ۹۷ می شود که در حال آماده سازی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.