شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

رضاداد:

همسویی سینما و سلامت، راهگشای حل مشکلات است

علیرضا رضاداد در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی

سینماپرس: علیرضا رضاداد داور بخش سینمایی جشنواره فیلم سلامت گفت: فکر می‌کنم همسویی سینما با اولویت ایجاد و احقاق سلامتی در کشور، راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا رضاداد از داوران بخش سینمایی سومین جشنواره فیلم سلامت با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره اتفاق خوبی برای سینما و جامعه است، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره، گفت: شکر خدا این جشنواره جای خود را میان سایر جشنواره‌های فرهنگی باز کرده است و من مطمئن هستم جایگاه آن بهتر هم می‌شود.

او با بیان اینکه رویکرد جشنواره از ابتدای دوره اول تا به این دوره، یک رویکرد تخصصی، اطلاعاتی و آموزشی بوده است، افزود: گمان می‌کنم در مجموعه سیاست‌هایی که حوزه سلامت کشور با آن پیش می‌رود، جشنواره سلامت جای خود را بسیار خوب پیدا کرده است و نقش خود را نسبت به آگاه‌سازی فعالان و تولیدکنندگان محتوا در حوزه سمعی و بصری به خوبی ایفا می‌کند.

رضاداد در این‌باره ادامه داد: همچنین جشنواره سلامت علاوه بر این نکات، مردم را نسبت به مسئله سلامت در وجوه گوناگون حساس می‌کند. بنابراین فکر می‌کنم جشنواره خوبی پایه‌گذاری شده است که در ادامه این نهال کوچک به یک درخت قابل قبولی تبدیل می‌شود.

داور بخش سینمایی سومین جشنواره فیلم سلامت در مورد کیفیت آثار نیز عنوان کرد: امسال نیز تعداد آثار قابل قبولی که روی مسئله سلامت متمرکز باشند به اندازه‌ای بود که بتوان آن‌ها را داوری کرد. شاید نتیجه جشنواره اول و دوم این بوده که فیلمسازان نسبت به مسئله سلامت حساس شوند و بهتر آن را دنبال کنند.

او در این‌باره اضافه کرد: مسئله یادشده باعث می‌شود رویکرد آثاری که در فیلم‌ها ارائه می‌شود با اولویت‌های مسائل سلامتی کشور همسوتر باشد. به هر حال آثار از لحاظ کمی و کیفی هم قابل قبول بودند. در کل فکر می‌کنم این همسویی سینما با اولویت سلامتی کشور حلال بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

سومین دوره جشنواره فیلم سلامت به دبیری محمد کیاسالار از اول تا ۵ شهریور ۹۷ در پردیس چارسو ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.