جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

گزارشی از انتشار کلیپ عروسی یک زوج بازیگر

«تی وی پلاس» رسانه ای که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست!

انتشار کلیپ عروسی یک زوج بازیگر در تی وی پلاس

سینماپرس: خوب است مدیران تی وی پلاس به این سوالات پاسخ دهند که اصولا فلسفه‌ی مصاحبه‌هایی در مورد "زیبایی همسر" یا "قبل از شوهرت به چه کسی علاقمند بودی؟" چیست؟ آیا پرداختن به این موضوعات، ترویج فساد و بی‌حیایی در جامعه نیست؟

 این روزها رسانه ی "تی وی پلاس" با استفاده از فضای اینترنت در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت است و با استفاده از محدودیت‌های صداوسیما و رسانه های دولتی در نمایش و مطرح کردن برخی مباحث، توانسته به مخاطب قابل توجهی دست پیدا کند. مصاحبه با بازیگران و خوانندگان و سلبریتی‌ها توانسته مخاطبان زیادی را برای این رسانه به ارمغان آورد، اما پرداختن به همین موضوعات جنجالی که البته موضوعات زرد به حساب می آیند باعث به وجود آمدن حساسیت‌هایی شده است.

بعنوان نمونه در یکی از موارد حاشیه ساز "تی وی پلاس"، مجری یکی از برنامه‌های این رسانه، در مقابل چند زوج جوان سؤالاتی عجیب و ساختارشکن مطرح کرد که این سؤالات با انتقادات و اعتراضات گسترده‌ای همراه شد. در یکی از گفت وگوها، مجری از خانم جوان در حضور همسرش پرسید: قبل از شوهرت به چه مردی علاقمند بودی؟ و زن جوان با خنده‌ای از شهاب حسینی نام می‌برد و ادامه می‌دهد اگر همزمان با همسرم شهاب حسینی از من خواستگاری می‌کرد، شهاب حسینی را برای ازدواج انتخاب می‌کردم!

در یک گفت وگوی دیگر مجری تی وی پلاس که گویا تعمدا دنبال ساختارشکنی است از مردی می‌پرسد: خانم شما چقدر زیباست!؟ چرا فکر می‌کنی زیباست!؟ چه نمره‌ای به زیبایی او می‌دهی!؟ پس از این سؤالات عجیب، مرد جوان پاسخ می‌دهد: به زیبایی او نمره ۱۸ می‌دهم! بازهم مجری تی وی پلاس کم نمی‌آورد و می‌پرسد: چه چیزی کم دارد که به او ۱۸ می‌دهی!؟


پس از انتشار این گفت وگوها در فضای مجازی، کاربران زیادی به این شبکه اینترنتی اعتراض کردند و بسیاری خواستار تعطیلی یا برخورد قانونی با این رسانه به اصطلاح زرد شدند.  حالا در آخرین نمونه، این رسانه در روزهای اخیر با انتشار کلیپ‌هایی از مراسم غیر متعارف عروسی هادی کاظمی با یکی از بازیگران سینما، نشان داد که روند انتشار ویدئوهای ساختارشکنانه را همچنان درپیش گرفته است. روندی که عصبانیت بسیاری از مخاطبان را در پی داشته، بعنوان نمونه یکی از فعالان رسانه ای در توئیتر خود نوشت: «از فیلتر شدن هیچ‌رسانه‌ای، هیچگاه خوشحال نشدم بلکه عصبی شدم. اما از توقیف و فیلتر و انحلال #تی‌_وی_پلاس و فضای مشمئر جاری در این رسانه پوچ و ضدفرهنگ قطعا خوشحال خواهم شد. لجن‌مال شدن حرمت رسانه را می‌توان از جای‌جای آن فهمید. »

رسانه ای که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست!
دیدن تصاویر جذاب و ساختارشکن همواره باعث کنجکاوی مردم می‌شود، اما گویی جذب مخاطب برای این رسانه حرف اول و آخر را می زند و هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند. از سرک کشیدن در زندگی خصوصی هنرمندان تا سوالات عجیب و غریب در مورد مسائل زناشویی، ترفندهایی است که مدیران این رسانه، برای دیده شدن برنامه های خود استفاده میکنند. همین مسئله باعث شده تا در سالهای اخیر بازیگران زیادی به دلیل جو خاص مصاحبه‌های "تی وی پلاس" از گفتگو با این رسانه امتناع کنند، چون تفرقه‌افکنی و خاله‌زنک بازی‌های رسانه‌ای تی وی پلاس بارها باعث جنجال‌های بی‌مورد میان اهالی فرهنگ و هنر شده است. تی وی پلاس مانند بسیاری از رسانه ­های مبتذل دیگر از دختران و زنان برای دیده شدن استفاده می­ کند، حجاب را به سخره می­ گیرد و فضای دوستی های قبل از ازدواج را در برنامه ­هایش رواج می­ دهد و هیچ حریم و مرزی برای اخلاق قائل نیست. "تی وی پلاس" برای اینکه جنجالی بشود وارد حواشی مختلف می­ شود و سعی می کند به هر قیمتی حاشیه سازی کند، حال این حاشیه سازی ورود به زندگی شخصی دو بازیگر که سالهاست از هم جدا شده اند باشد یا کلیپ های جنجالی که مسائل مربوط به ناموس را در نگاه ایرانیان زیر سوال می برد.

قطعاً وجود رسانه‌هایی که کلیشه ای کار نمیکنند و از بین بردن انحصار رسانه‌ای امری است که به ارتقاء محصولات سمعی و بصری در حوزه فرهنگ و هنر کمک می کند اما خوب است مدیران تی وی پلاس به این سوالات پاسخ دهند که اصولا فلسفه‌ی مصاحبه‌هایی در مورد "زیبایی همسر" یا "قبل از شوهرت به چه کسی علاقمند بودی؟ " چیست؟ آیا پرداختن به این موضوعات، ترویج فساد و بی‌حیایی در جامعه نیست؟ آیا پخش بیش از حد تصاویر مراسم عروسی یک زوح بازیگر آنهم با آن شرایط خاص و نمایش حرکات زننده و غیر اخلاقی، ریختن قبح برخی مسائل زناشویی نیست؟ ‌ آیا مدیران این رسانه ی زرد، در وجدان خودشان از این آثار حمایت میکنند و انتشار آنرا درست میدانند؟ بعید است چنین باشد و کسانی که دست اندرکار این رسانه اینترنتی هستند قطع به یقین رواج بی بندوباری در خواستگاه‌شان جایی ندارد. از همین رو امید است که مدیران "تی وی پلاس" به اصول اخلاقی کشور پایبند باشند تا نیازی به ورود دستگاه های نظارتی نباشد و شاهد تعطیلی یکی از رسانه های پرمخاطب اینترنتی نباشیم.

*جوان آنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.