دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

معاون امور هنری ارشاد:

صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد هنری متناسب با نیازهای کشور باشد

مجتبی حسینی در جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری

سینماپرس: نخستین جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری (موسیقی) با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا برگزار شد.

 به گزارش سینماپرس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش هنر گفت: ضرورت دارد که به اهمیت فرایند آموزشی و کیفیت آموزش و صدور مجوزها متناسب با نیازهای هنری کشور توجه شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حوزه آموزش هنر اهمیت بنیادین و اساسی دارد چون پشتیبان و تقویت کننده حوزه های هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش است و کم توجهی به آموزش، زندگی حرفه ای و اجتماعی عرصه هنر را تحت تاثیر قرار می دهد.

محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری نیز در این جلسه با تبریک به انتخاب اعضای این شورا گفت: امیدوارم فعالیت شورا صرفا به صدور مجوز آموزشگاه ها محدود نشود و شورا به مباحث کیفی مانند افزایش اعتبار و سطح کیفی آموزشی و نظارت های مستمر نیز بپردازد.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی و عضو شورا در این جلسه گفت: مسایلی در حوزه آموزش هنر وجود دارد که لازم است درباره آنها فکر و برنامه ریزی شود از جمله این مسایل  تعداد فراوان آموزشگاه های هنری است.

داوود گنجه ای نیز بیان کرد: اصلاح وضعیت هنر به ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور کمک می کند و آسیب ها و زشتی های جامعه را کاهش می دهد.

سیمون آیوازیان عضو این شورا نیز توضیح داد: موضوع مجوز صلاحیت تدریس در آموزشگاه های آزاد هنری بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

فریماه قوام صدری در ادامه جلسه تاکید کرد: اهمیت آموزش، حرف دل همه اهالی موسیقی است. امیدواریم آموزش ها منطبق بر قانون پیش برود و آموزشگاه ها حرفه ای تر فعالیت خود را ادامه دهند.

کیاوش صاحب نسق نیز گفت: سطح کیفی آموزشگاه ها می تواند از استانداردهای خوبی برخوردار شود اما درجه بندی آموزشگاه ها نیازمند وقت فراوان است و درجه بندی می تواند صرفا مبتنی بر سنوات فعالیت آموزشگاه ها نباشد.

به استناد ماده ۸ فصل سوم مصوبه ۴۷۷ شورایعالی انقلاب فرهنگی با موضوع ضوابط تاسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری در روزهای گذشته حسن ریاحی، داود گنجه‌ای، کامبیز روشن‌روان، سیمون آیوازیان، کیاوش صاحب‌نسق، منصوره (فریماه) قوام صدری، علی ترابی و محمد الله‌یاری فومنی به عنوان اعضای شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری(موسیقی) منصوب شدند که نخستین جلسه این شورا با حضور معاون امور هنری برگزار شد و کامبیز روشن روان و حسن ریاحی دراین جلسه حضور نداشتند.

در این جلسه مقرر شد جلسات شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری(موسیقی) منظم و مستمر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.