دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

از ۱ الی ۷ شهریور ماه برگزار می‎شود؛

هفته فیلم صربستان در گروه سینمایی «هنر و تجربه»

هفته فیلم صربستان در گروه سینمایی «هنر و تجربه»

سینماپرس: هفته فیلم صربستان در ادامه هفته­ های فیلم بین­ المللی گروه «هنر و تجربه» از ۱ تا ۷ شهریور برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، هفته فیلم صربستان با مشارکت مرکز فیلم صربستان ۱ تا ۷ شهریور در خانه هنرمندان ایران، پردیس گلستان شیراز و پردیس ستاره باران تبریز با حضور ووک رزوموویچ کارگردان فیلم «فرزند هیچ­کس»، آنا توموویچ فیلمنامه نویس «فرزند هیچ­کس» و میرولیوب موکوویچ مدیر بین ­الملل مرکز فیلم صربستان برگزار می ‌شود.

این برنامه روز پنجشنبه یکم شهریورماه ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در ایران، عوامل فیلم «فرزند هیچ­کس»، سفیران دیگر کشورها و معاونان سفیران، رایزن ­های فرهنگی، مدیران سینمایی، هنرمندان، چهره­ های سرشناس فرهنگی و هنری از مهمانان این آیین افتتاحیه هستند.  

در طول هفته فیلم صربستان هفت فیلم در تهران، شیراز و تبریز به نمایش درمی آیند.

«فرزند هیچ­کس» محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی ووک رزوموویچ اولین فیلمی است که پس از مراسم افتتاحیه به نمایش درمی آید. این فیلم برنده جوایزی از جمله جایزه بازیگری جشنواره فیلم ابوظبی با موضوع حفاظت از کودکان، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم میلواکی، جایزه جشنواره بین ­المللی فیلم قاهره و هم­چنین جایزه بهترین فیلم سینمایی از نگاه منتقدان قاهره شده است.

فیلم «خاطرات لوکوموتیوران» به کارگردانی میلوس رادویچ اولین فیلمی است که روز اول در شیراز و تبریز به نمایش درمی آید. این فیلم که محصول ۲۰۱۶ میلادی است، برنده جوایزی از جمله جایزه جشنواره فیلم بین­ المللی بروکسل، جایزه بزرگ عقاب طلایی در جشنواره فیلم مستقل پراگ، جایزه جشنواره بین ­المللی فیلم جیپور و ... شده است.

دیگر فیلمی که در این هفته به نمایش درمی آید «جدا شده» به کارگردانی ملادن کواواویچ محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است که این فیلم برنده جوایزی از جمله جایزه جشنواره فیلم مستند و کوتاه بلگراد  ۲۰۱۵ و جشنواره فیلم بروکلین ۲۰۱۵ بوده است.

«خارج از جنگل» محصول سال ۲۰۱۷ اثری به کارگردانی مارکو کاستیک و «سرزمین محصور» به کارگردانی گوران رادووانوویچ محصول سال ۲۰۱۷ نیز در این هفته فیلم اکران می شوند که در این بین «سرزمین محصور» برنده جوایزی از جمله جایزه جشنواره بین­ المللی فیلم هند، جایزه جشنواره فیلم  آوانکا و ... را در پرونده خود دارد.

«مرثیه ای برای خانم جی» به کارگردانی بوجان وولتیک دیگر فیلم محصول ۲۰۱۷ نیز به نمایش درمی آید. این فیلم برنده جوایزی از جمله جایزه فیپرشی بهترین فیلم جشنواره فیلم بین­ المللی صوفیه، جایزه بهترین فیلم در میلوتین کولیک و... شده است.

این هفته فیلم شامل کارگاه­ های فیلمسازی­ با حضور سینماگران در سه شهر تهران، شیراز و تبریز و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.