دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

بیست و پنجمین جشنواره تجسمی جوانان فردا تمام می‌شود / بازدید مدیرکل هنرهای تجسمی از کارگاه‌های جشنواره

بازدید مدیرکل هنرهای تجسمی از کارگاه‌های جشنواره تجسمی جوانان

سینماپرس: بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با اهدای جوایز برگزیدگان، فردا سه شنبه ۳۰ مردادماه در سالن اقبال آذر تبریز پایان می یابد.

به گزارش سینماپرس، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و هنرمندان ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۳۰ مردادماه در سالن اقبال آذر تبریز پایان می یابد و جوایز برگزیدگان جشنواره اهدا می شود.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در دومین روز جشنواره از کارگاه‌های جشنواره  که در هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز برگزار شده است بازدید کرد.

مظفری در این بازدید گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان رویدادی است که می تواند تصویری از وضعیت هنرهای تجسمی جوانان از نظر آموزش، پراکندگی جغرافیایی و فرهنگی و قوت‌ها و ضعف‌ها جریان هنرهای تجسمی جوانان ارائه کند  تا در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر جشنواره  ملی هنرهای تجسمی جوانان فرصتی برای شناسایی استعدادها و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت آنان برای آینده هنر کشور است. خوشبختانه در این دوره از بین جوانان شرکت‌کننده، هنرمندان جوانی از استان‌های مختلف کشور برای حضور در جشنواره پذیرفته شدند و هنرمندان شاخص و حرفه‌ای به عنوان داور و استاد کارگاه در جشنواره حضور دارند.

مظفری در ادامه گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان رویدادی است که ناظر به آینده هنرهای تجسمی است و به این دلیل توجه به آن اهمیت دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ هنرمند جوان از ۲۳ استان کشور در بخش‌های پوستر، تصویر سازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه سازی، نقاشی و نگارگری در کارگاههای جشنواره حضور دارند که در هر رشته یک نفر برگزیده جشنواره معرفی می شود.

همچنین در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از علی دائم ‌امید، مسعود ستارزاده، کیومرث کیاست، ‌محمدحسن رضازاد و رحیم عظیمی از هنرمندان استان آذربایجان شرقی تجلیل می شود.

در این دوره از جشنواره بخش گرافیک را مصطفی اسداللهی و حسین نوروزی (گرافیک)، کیانوش غریب‌پور و جلال پیروزآبادی (تصویر سازی)، کامبیز صبری و محمد فاسونکی (مجسمه سازی)، علی شیرازی و صداقت جباری (خوشنویسی)، علی ذاکری و جواد نوبهار (طراحی)، فرهاد سلیمانی و محمد عباس زاده (عکاسی)، شهرام رضایی و رحیم بقال اصغری (کاریکاتور)، فرح اصولی و ابراهیم مقبلی (نقاشی) و امیر طهماسبی و رحیم چرخی (نگارگری) در کنار استادان کارگاه هر رشته داوری را برعهده دارند. اونیش امین الهی (گرافیک)، محمدعلی بنی اسدی (تصویر سازی)، محمد حسین عماد (مجسمه‌سازی)، محمد علی فرز بود (خوشنویسی)، داریوش حسینی (طراحی)، مهدی مقیم نژاد (عکاسی)، جواد علیزاده (کاریکاتور)، مهرداد محب علی (نقاشی) و اردشیر مجرد تاکستانی (نگارگری) استادان کارگاه هایی هستند که در کنار سایر داوران،   آثار جشنواره را داوری می‌کنند.

بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر از ۲۶ مرداد در تبریز آغاز شده و ۳۰ مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.