دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تشییع پیکر هنرمند انقلابی

حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تشییع سید ضیاءالدین دری

سینماپرس: حجت‌الاسلام محمد قمی با حضور در مراسم تشییع پیکر «سیدضیاءالدین دری» کارگردان فرهیخته سینما و تلویزیون، این ضایعه را به خانواده این هنرمند تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن حضور در مراسم تشییع پیکر سید ضیاءالدین دری خالق مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» به خانواده این کارگردان فقید تسلیت گفت.

پیکر سید ضیاءالدین دری کارگردان فرهیخته سینما و تلویزیون امروز بیست و نهم مرداد از خانه سینما شماره ۲ واقع در خیابان وصال تشییع شد و به سمت بهشت زهرا، قطعه هنرمندان بدرقه می‌شود.

سید ضیاءالدین دری متولد سال ۱۳۳۲ در تهران بود. او در رشته علوم سیاسی و تحلیل فیلم در نیو انگلند کالج انگلستان تحصیلات خود را ناتمام گذاشت و فعالیت خود در سینما را با دستیاری کارگردان فیلم «گرداب» به کارگردانی حسین دوانی در سال ۶۱ شروع کرد وی فیلم‌های «دیدار در غبار»، «باد و شقایق»، «صاعقه»، «لژیون»، «در سرزمینی دیگر»، «سینما سینماست» را در کارنامه هنری خود دارد.

آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، «کلاه پهلوی» بود که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. این کارگردان همچنین ساخت سریال تاریخی کیف انگلیسی را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌اش دارد. همچنین یکی از کارگردانان سریال «کمند خاطرات» در سال ۱۳۶۹ بود. «سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری توسط خودش نگارش شد و قرار بود ساخته شود.

سیدضیاء الدین دری که از یک ماه پیش به دلیل مشکلات حاد کبدی در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز بستری بود، صبح جمعه ۲۶ مرداد ۹۷ در شصت و پنج سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.