یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

دعوت از ایران برای حضور در جشنواره موسیقی «مقام» ازبکستان

 سفیر ازبکستان - معاون هنری وزیر ارشاد

سینماپرس: سفیر ازبکستان در ایران روز شنبه ۲۷ مرداد ماه در دیدار با معاون هنری وزیر ارشاد گفت: «جشنواره موسیقی مقام» یک رویداد بین المللی است و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد، در این جشنواره حضور داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در ایران روز شنبه ۲۷ مردادماه با سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری دیدار و درباره گسترش و تقویت همکاری هنری ایران و ازبکستان گفتگو کرد.

عبدالله اف در این دیدار گفت: جشنواره موسیقی «مقام» که یک رویداد بین المللی است در ازبکستان برگزار می شود و ضرورت دارد ایران نیز که موسیقی دستگاهی دارد در این جشنواره حضور داشته باشد. مسئولان ازبکستان تمایل دارند مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور داشته باشند. این در حالی است که گروهی از هنرمندان موسیقی و پژوهشگران نیز از ایران به این جشنواره دعوت شده اند.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران و ازبکستان و ارتباط  فرهنگی بیان کرد: امیدواریم که جشنواره مقام و حضور هنرمندان ایران در این جشنواره فرصتی برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی، هنری باشد.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این دیدار یادآور شد: کشور ازبکستان برای جشنواره «مقام»، هوشمندانه و با شناخت از موسیقی ایران، هنرمندان و گروهی را به این جشنواره دعوت کرده است و دفتر موسیقی نیز با احترام به این دعوت، چند نفر از برجسته ترین استادان موسیقی را دعوت و برای حضور موثر در این جشنواره برنامه ریزی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.