شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

اعلام جزییات هفته دوم مدرسه تابستانی سینما

هفته دوم مدرسه تابستانی سینما

سینماپرس: هفته دوم از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی با میزبانی دانشگاه سوره از امروز ۲۷ مرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش سینماپرس، هفته اول از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی به همت مدرسه ملی سینمای ایران با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تاریخ ۲۰ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه سوره آغاز شد.

دانشجویان حاضر در این مدرسه تابستانی پس از کسب مجوز حضور از دانشگاه محل تحصیل خود و گذراندن آموزش یک هفته ای توسط استادان و سینماگران، از امروز ۲۷ مرداد ماه طرح فیلمنامه های خود با محوریت توریسم و گردشگری را به استادان راهنما ارایه می دهند و در ادامه مسیر پس از تایید فیلمنامه‌ها و دکوپاژ پیشنهادی آثار توسط استادان راهنما، از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه فیلمبرداری پروژه های خود را آغاز می کنند.

دانشجویان پس از پایان فیلمبرداری در سه کارگاه مشاوره و کنترل راش از تاریخ سه شنبه ۳۰ مرداد ماه تا اول شهریورماه در حوزه های مختلفی چون فیلمبرداری، کارگردانی، تدوین و صداگذاری فیلم های خود را ارایه می دهند و آثار تولیدی در تاریخ ۲ شهریور به نمایش درآمده و طی مراسمی به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

سینماگرانی چون مهدی کرم پور کارگردان، شادمهر راستین فیلمنامه نویس، مهرداد اسکویی مستندساز، علی لقمانی فیلمبردار، امیر اثباتی طراح صحنه، امیر توده روستا فیلمساز فیلم کوتاه، بهمن اردلان صدابردار، کامران سحرخیز متخصص حوزه‌های پس تولید، سپیده عبدالوهاب تدوینگر، مصطفی احمدی برنامه ریز و بهنام بهزادی کارگردان از جمله استادانی بودند که در مدت یک هفته مباحثی چون «جایگاه و ظرفیت‌های سینمای توریستی»، «تجربه فیلمسازی»، «فنون فیلمبرداری در فیلمسازی توریستی»، «لابراتوار سینمای دیجیتال»، «طراحی هنری، مدیریت هنری در فیلم توریستی»، «فنون و راهکارهای اثرگذار در تدوین»، «برنامه ریزی و کنترل پروژه» و «کارگاه عملی کارگردانی» را مطرح کردند.

طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما از جمله ماموریت‌های مهم و اصلی مدرسه ملی سینمای ایران است که از سال گذشته و پس از امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌ تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر اصفهان اجرایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.