جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

تسلیت رییس رسانه ملی و معاون سیما برای درگذشت ۲ هنرمند برجسته

عبدالعلی علی عسکری - مرتضی میرباقری

سینماپرس: رییس رسانه ملی و معاون سیما در پی درگذشت ۲ هنرمند پیشکسوت «سیدضیاءالدین دری» و «عزت‌الله انتظامی» پیام‌هایی جداگانه صادر کردند.

به گزارش سینماپرس، عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما در پیامی درگذشت سیدضیاءالدین دری را تسلیت گفت.

«إِنَّا لِلّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت کارگردان پیشکسوت و متعهد سینما و تلویزیون و خالق مجموعه های ماندگار تلویزیونی «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» جناب آقای سید ضیاءالدین دُری را به خانواده بزرگ صدا و سیما تسلیت عرض می کنم.

آقای دُری با ساخت این مجموعه های تاریخی و موثر، نقشی ویژه در معرفی تاریخ انقلابی این مرز و بوم ایفا کرده است که گذشت زمان ارزش آن را نمایان تر خواهد کرد. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.»

رییس سازمان صدا و سیما در پیامی نیز درگذشت بازیگر نامدار را تسلیت گفته بود.

متن پیام به این شرح است:

«إِنَّا لِلّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و چهره شاخص تاریخ سینمای ایران استاد عزت الله انتظامی را که برای نسل های مختلف خاطره ساخت و نقش های مهمی را در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار کرد، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم تسلیت عرض می کنم. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.»

همچنین مرتضی میرباقری معاون سیما در پیامی درگذشت عزت الله انتظامی و ضیاءالدین دری را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

دو هنرمند بزرگ و پرآوازه عرصه بازیگری و کارگردانی کشورمان پیش از ظهر امروز از میان ما رفتند در حالی که یاد و نامشان همواره بر تارک هنر و قلب های ما و دوستدارانشان خواهد درخشید.

آقای بازیگر

استاد عزت الله انتظامی، سال ها عزتمندانه و هنرمندانه برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم نقش آفرینی کرد و با به یادگار گذاشتن نقش هایی ماندگار از خود، آموزگاری جاودان برای نسل جوان خواهد بود.

همچنین آقای سید ضیاءالدین دری کارگردان پیشکسوت علاوه بر تولید آثاری گرانسنگ با خلق مجموعه های تلویزیونی پر بیننده ای همچون «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» نسبت به رسالت خطیر آگاهی بخشی و روشنگری اهتمام ورزید.

اینجانب فقدان این دو پیشکسوت متعهد و مخلص را به خانواده های ایشان، مردم و جامعه هنری تسلیت عرض می نمایم و علو درجات برای این هنرمندان فقید مسالت دارم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.