جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

معرفی داوران مرحله نهایی جشنواره «دف نوای رحمت»

داوران مرحله نهایی جشنواره بین المللی «دف نوای رحمت»

سینماپرس: فریدون شهبازیان، عماد توحیدی، سید علاء الدین یاسینی، خلیفه عبدالرحمن غوثی و زکریا یوسفی داوری مرحله نهایی هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را برعهده گرفتند.

به گزارش سینماپرس، امین مرادی  رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت : هشتمین  جشنواره بین المللی  «دف نوای رحمت» با حضور ۲۷ استان کشور از ۳۱مرداد تا ۲ شهریور ماه ۹۷ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود .

وی افزود : هیأت داوران این جشنواره را آقایان استاد فریدون شهبازیان  ، « دکتر عماد توحیدی » و« استاد سید علاء الدین یاسینی»، « استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی » و « استاد زکریا یوسفی »  تشکیل می دهند که در مدت دو روز آثار هنرمندان تک نواز، گروه نواز و مولودی خوان را مورد ارزیابی قرار می دهند .

مرادی در خصوص معرفی داوران این دوره از جشنواره گفت :  استاد فریدون شهبازیان  از اساتید شناخته شده کشورو رهبردائم ارکسترموسیقی ملی است.

وی افزود: شهبازیان که عضویت در شورای موسیقی صدا وسیما را نیز در کارنامه خود دارند در کنار آهنگسازی نغمه های ماندگار موسیقی برای بسیاری از خوانندگان مطرح کشوری همچون استاد شجریان ، علیرضا افتخاری ، محمد اصفهانی و غیرە آهنگسازی بسیاری از موسیقی فیلم های به یاد ماندنی  تلویزیون و سینمای ایران را نیز برعهده داشته اند.

مرادی در خصوص بیوگرافی عماد توحیدی از دیگر داوران این دوره از جشنواره گفت : عماد توحیدی متولد ۱۳۵۱ دارای دکترای سخن شناسی ومؤلف کتاب شیوه دف نوازی پرفروش‌ترین کتاب موسیقی بعد از انقلاب با ۲۲ چاپ و تیراژ بیش از ۹۰۰۰۰ نسخه‌است که علاوه بر کسب  جوایزی مانند جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب مرجع دانشگاه کلمبیا به عنوان کتاب شایسته ترجمه از سوی سازمان جهانی یونسکو نیز شناخته شد.

وی ادامه داد: ده‌ها مقاله پژوهشی در موسیقی که در «قلندروار» به خلق فضاهای بدیع و متنوع با بهره‌گیری از عناصر موسیقایی مشرق زمین دست زده‌است در کنار تدریس ساز دف و آهنگسازی برای بسیاری از آثار نمایشی بخشی دیگر از فعالیت های این هنرمند توانمند موسیقی است .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود : از دیگر داوران این دوره از جشنواره استاد سید علاء الدین یاسینی که سال ۱۳۴۶ متولد شدند .

وی اضافه کرد: او از شاگردان برجسته استاد خلیفه کریم صفوتی و فرزند استاد صدیق یاسینی از دف نوازان مطرح کردستانی است .

مرادی بیان کرد: تسلط کامل به مقام های خانقاهی و مولودی خوانی در کنار آموزش افتخاری هنر دف نوازی به علاقه مندان تا امروز زمینه حضور صدها نفر نوازنده دف را به عرصه موسیقی فراهم آورده است

وی ادامه داد: برگزاری ده ها برنامه دف نوازی در داخل و خارج از کشور بخشی از فعالیت های این هنرمند و استاد توانمند کردستانی بوده است . داوری در دو دوره جشنواره دف نوای رحمت ، جشنواره موسیقی جوان و ... از دیگر فعالیت های هنری استاد یاسینی است .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با معرفی استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی به عنوان یکی دیگر از داوران نهایی این جشنواره گفت : وی فرزند ارشد خلیفه میرزا آغه عوثی از اساتید بلامنازع هنر دف نوازی ایران زمین است که از کودکی تحت تعلیم و آموزش پدر بزرگوارشان به فراگیری دف نوازی و مداحی پرداخت و به عنوان شاگرد ارشد مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی تا زمان حیاتشان به دف نوازی و مداحی پرداختند .

مرادی ادامه داد: داوری در چندین دوره جشنواره موسیقی جوان ، داوری جشنواره های متعدد داخلی و حضور در هیئت انتخاب دوره هفتم جشنواره دف نوای رحمت بخشی از سوابق هنری این استاد دف نوازی است .

وی اظهارداشت: تسلط کامل بر مقام های خانقاهی و اصیل دف نوازی و همچنین مولودی خوانی از ویژگی های این هنرمند توانمند است.

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت افزود : از دیگر داوران این دوره از جشنواره ذکریا یوسفی هنرمند مطرح و دف نواز کرمانشاهی است که درکارنامه هنری خود علاوه بر تألیف آثاری از جمله  در حلقه دف(قطعاتی برای دوره عالی) شیوه نوازندگی دف ، شیوه نوازندگی بندیر(برای اولین بار در ایران) ، و ۶۰ آلبوم موسیقایی در ژانرها و سبک های گوناگون اشاره کرد .

شتمین جشواره بین المللی دف نوای رحمت از ۳۱ مرداد لغایت ۲ شهریور ماه ۹۷ با حضور هنرمندانی دف نواز از استان های مختلف کشور در بخش های تکنوازی دو رده سنی نوجوان و بزرگسال  آقا وخانم، گروه نوازی و مولودی خوانی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.