جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

پیام های تسلیت در پی درگذشت «عزت‌الله انتظامی»

عزت الله انتظامی بازیگر سینما ،تئاتر و تلویزیون

سینماپرس: شخصیت های مختلف سیاسی و هنری با صدور پیام های جداگانه، درگذشت «عزت‌الله انتظامی» بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس، عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران  صبح امروز جمعه ۲۶ مرداد، بر اثر عوارض بیماری در بیمارستان باهنر دارفانی را وداع گفت.

عزت‌الله انتظامی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در تهران بود و از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه‌ از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد.

پیام تسلیت رئیس جمهور

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله‌واناالیه‌راجعون

درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت کشورمان مرحوم عزت‌الله انتظامی موجب اندوه و تأثر شد.

این بازیگر محبوب، صاحب سبک و پرتلاش سینما و تئاتر، با خلق آثاری فاخر و به یادماندنی، نقشی ممتاز در اعتلای هنر ایران عزیز ایفا کرد.

اینجانب درگذشت این هنرمند محبوب را به خانواده محترم انتظامی، جامعه فرهنگی و هنری کشور، و همه علاقه‌مندان به هنر تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسالت دارم.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی

متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و بازیگر پیشکسوت کشور آقای عزت الله انتظامی موجب تاسف گردید.

ایشان طی سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری، نقش‌آفرینی‌ها و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند و از سرآمدان این حرفه قلمداد می‌شدند و به دلیل دارا بودن اخلاق و منش شایسته، همواره مورد احترام‌ همگان‌ بود.

هنرمندی ایشان در طرازی ممتاز و الگویی برای تلاش و دستیابی به موفقیت در عرصه هنر بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، به ویژه جامعه هنری و فرهنگی و خانواده محترم ایشان، برای مرحوم عزت‌الله انتظامی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

در پیام تسلیت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «انالله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت، "آقای بازیگر" مرحوم عزت الله انتظامی موجب تاثر و تاسف عمیق شد. این هنرمند فرهیخته و مردمی، قریب به هفت دهه از عمر پرثمر خویش را وقف ایفای نقش های گوناگون و متنوع در عرصه تئاتر و سینمای ایران نمود و  با خلق خاطراتی به یادماندنی در ذهن همه ایرانیان هنردوست، چهره ماندگار هنر این سامان شد. مردمی که با خنده های او شاد شدند و با اشک های او گریستند از عزت الله انتظامی جز ادب، وقار و احترام ندیدند و هنرمندانی که در این عرصه همنفسی با او را تجربه کردند، همواره به نیکی و بزرگی از عزت سینمای ایران یاد می کنند. بی تردید فقدان این بزرگمردضایعه ای برای هنر معاصر ایران خواهد بود.

اینجانب فقدان این هنرمند مردمی را به عموم هموطنان، اصحاب  فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر و سینما، بویژه خانواده آنمرحوم و فرزندان برومند و هنرمند وی صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن عزیز از دست رفته آرزومندم.»

پیام تسلیت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی، درگذشت عزت‌الله انتظامی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت و محبوب، مرحوم استاد عزت الله انتظامی موجب تاثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنرپرور ایران تسلیت گفته، رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر متعهد، فاخر و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسالت می نمایم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه»

پیام تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی، درگذشت استاد عزت الله انتظامی هنرمندافتخار آفرین و پرآوازه تئاتر و سینمای ایران را که آثار ارزشمند و ماندگار او شناسنامه هنر هفتم این سرزمین است، به ملت بزرگ و قدردان ایران، جامعه هنری و تمامی فرهیختگان و بخصوص جامعه سینمایی کشور و خانواده این نام‌آور و متعهد به سینما و هنر فاخر تسلیت گفت و برای این استاد فقید روحی شاد در جوار رحمت حق آرزو کرد.

پیام تسلیت وزیر بهداشت

در پیام تسلیت دکتر سید حسن هاشمی، آمده است؛ آقای بازیگر هم به دیار باقی شتافت.
این رسم جهان است؛ یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم.

خوش بر احوال آنان که با عزت زندگی می‌کنند و با عزت می‌روند.

درگذشت فقید سعید عزت‌الله انتظامی را به خانواده محترمش، به‌ویژه هنرمند گرانقدر جناب آقای مجید انتظامی و دوستان و دوستداران آن زنده یاد تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی

در پیام رییس سازمان سینمایی آمده است: 

«انا لله و انا الیه راجعون 

انسانی شریف، مردی بزرگ، هنرمندی توانا و مردمی، جهان خاکی را به سوی منزلگاه ابدی خویش ترک کرد.

همه عمر، شریک سختی ها، روایتگر شادی‌ها، همراه و همدم همه لحظات هم میهنانش بود.

چه بسیار بجای مردم گریست، تا بدانند شریکی بر آلامشان وجود دارد و چه سخاوتمندانه خنداند بی ترس از ملامت دیگران، تا بدانند امید معبر آینده است.

خدای مهربان جزای مهربانی هایش را مزید فرماید و روحش را قرین عزیزان درگاهش منزلی ابدی و به خانواده محترم بویژه پسر بزرگوارش و جامعه شریف هنری، صبر و اجر  عنایت فرماید.»

پیام تسلیت رییس سازمان صدا و سیما

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما در پیامی درگذشت بازیگر نامدار و صاحب سبک سینما، تلویزیون و تئاتر را تسلیت گفت.

متن پیام رییس رسانه ملی به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و چهره شاخص تاریخ سینمای ایران استاد عزت الله انتظامی را که برای نسل های مختلف خاطره ساخت و نقش های مهمی را در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار کرد، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم تسلیت عرض می کنم. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.»

پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت درگذشت عزت الله انتظامی نوشته است: عزت الله انتظامی هنرمند ارزشمند و بازیگر تئاتر و سینمای ایران خاطرات ماندگاری را در چند دهه روی صحنه نمایش و در برابر دوربین برای ما به یادگار گذاشت.

وی در ادامه این پیام آورده است: انتظامی از تماشاخانه‌ها و تئاترهای لاله زار راهی را آغاز کرد و با حضور مستمر و فعال برای پیشرفت تئاتر و سینمای ایران تلاش کرد. تئاتر و سینمای ایران گوهر گرانبهایی را از دست داد اما نام آقای بازیگر همیشه در فرهنگ و هنر ما زنده و پاینده است. درگذشت استاد انتظامی را به خانواده گرامی‌اش، جامعه هنری و دوستداران تئاتر و سینما تسلیت می‌گویم.

پیام تسلیت دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در پیام خود آورده است: «مردی پر از آرزوهای بلند… سرشار از عشق به وطن… یک جهان ادب و احترام… سرشار از تبسم و شیرین چون عسل… امروز رخ از جهان فروکشید.

او رفت و داغ رفتنش همیشه می ماند بر دل دوستداران سربلندی ایران. او هست هر جا که به نام ایران و به نام سینمای ایران محفلی برپاست؛ آنجا که به احترام بلند می شود دست جوان سینماگر ایرانی. آنجا که خوانده می شود به احترام نام ایرانی برنده در جشن و جشنواره‌ای. هر جا که تصویری زیبا و متمدنانه از ایران هست می توان از «عزت الله انتظامی» همچنان سراغ گرفت…روحش شاد»

پیام تسلیت شهردار تهران

شهردار تهران نیز طی پیامی درگذشت بازیگر پیشکسوت سینمای ایران را تسلیت گفت.

 متن پیام شهردار تهران بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون
بامدادِ امروز هنرمندی مردم مدار و انسانی نیکوکار از میان ما رفت و به دیار حق پیوست.
اینجانب فقدان این هنرمندشریف، مرحوم عزت الله انتظامی را که درد مردم داشت و الگوی هنرمندی گردید به خانواده محترم، فرزندان گرامی، جامعه هنری و دوستداران پرشمار ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان رحمت و بخشایش و برای بازماندگان گرامی صبر و سلامت مسألت دارم».

پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی

شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی هم در پیام خود آورده است: «با تسلیت آغاز می کنم و از فقدان مردی خبر می دهم که هنرهای نمایشی ایران زمین مدیون اوست. چه آن زمان که نوجوانی خود را وقف پیش‌پرده‌خوانی‌های لاله‌زار می‌کند چه آن زمان که با آغاز تئاتر نوین، از لاله‌زار به سعدی کوچ می‌کند و چه هنگام شکل‌گیری جریان تله‌تئاتر در تلویزیون ایران که از ابتدا یگانه‌ترین یار آن می‌شود؛ یا حتی دیرگاهی که از شکوه صحنه‌ها کمی دور می‌شود و از دیگرسو به‌عنوان عزت سینمای ایران گردن به جلال می‌افرازد، عشق به تئاتر، صحنه و هرآن‌چه در آن حوالی بر او گذشته و می‌گذرد، هرگز از لوح وجودش حتی ذره‌ای کمرنگ نمی‌شود.

باری هنر نمایش گوهر شب‌افروزی را از دست داده که تاریخ تئاتر نوین با نام او گره خورده است و چه کس می‌تواند انکار کند مسیر شکوفایی، به اوج رسیدن و در اوج ماندن او طی هفت دهه، یگانه بوده و هیچ کم نداشته است؛ اما چه می‌شود کرد که بازماندگان را همواره ضایعه فقدان مسافر دردناک‌تر است تا شخص مسافر. تردیدی نیست نه تنها تئاتر بلکه حیطه وسیع هرآنچه ذیل هنرهای دراماتیک و نمایشی جایگاه می‌یابد، با کوچ عزت‌الله انتظامی خلاء عظیمی را می‌چشد و لمس می‌کند خصوصن در عرصه ی بازیگری که جراحتش را دشوار التیامی و مرحمی یافت می‌شود.

 این خلاء دردناک را از عمق وجود به خانواده هنرمند عزت‌الله انتظامی و همزمان به‌ خانواده بزرگ هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گوییم.»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در پیام خود آورده است: «در نهایت تالم و اندوه فراوان، یکی دیگر از مردمی‌ترین هنرمندان این سرزمین، دعوت حضرت حق را لبیک گفت و آخرین نقش ماندگار خود را در تاریخ هنرهای نمایشی این مرز و بوم به یادگار گذاشت. همچو نامش، عزت مندانه، سالیان سال، با نقش‌ها و آثاری جاودان برای هنر و فرهنگ این مملکت، افتخار و اعتبار بجا گذاشت و همیشه برای مردم شادی آفرید. هنردوستان ایرانی هیچگاه کلام و اشارات نافذ «آقای بازیگر» را در حمایت از نیازمندان فراموش نخواهند کرد چرا که باور داشتند و دارند واژه هنرمند، یگانه عیار عیان او بود.

مصیبت فقدان استاد عزت الله انتظامی را به خانواده محترم و دوستداران و اهالی شریف سینمای ایران تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت مدیر مجموعه تئاتر شهر

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر هم ضمن تسلیت این فقدان،‌ در پیامی نوشت: «هنر ساخته‌ی آدمی است و سازندگان راستین هنر خود را با آن در برابر زوال، مرگ و فراموشی ایمن می کنند. تن هنرمند در آنچه که مرگش می خوانند آرام می گیرد اما، روح او با شمایل زیبای زندگی در خیال و خاطره و فرهنگ مردم جاری می ماند. در گذشت آقای عزت الله انتظامی برای ما ناگوار است، چرا که دیگر آن نوعِ نگاه و زنگِ صدا و حضور دلنشینش‌ را بار دیگر بر صحنه تئاتر تجربه نخواهیم کرد، اما بر آنچه که از خود برای افتخار تئاتر ایران به جای گذاشته می بالیم و به نام بزرگ او و هنرش به خود و همه‌ی دوست دارانش تسلی می دهیم. مجموعه تئاترشهر به خانواده گرامی استاد انتطامی و جامعه تئاتر کشور این رخداد تلخ را تسلیت می گوید و برای روان بزرگ ایشان آمرزش و آرامش ابدی آرزو می کند.»

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر

مجید رجبی‌معمار در پیام تسلیت خود آورده است: «به آقای بازیگر معروف بود، همان که با چشم‌های نابش زل می‌زد توی دوربین و چنان حرف می‌زد که کلماتش در ذهن مخاطبان حک می‌شد. هنوز مش حسن فیلم گاو، ناصرالدین شاه فیلم کمال الملک، حسین قلی‌خان فیلم حاجی واشنگتن و... جلوی چشم مخاطبان است و کلماتش در گوش همه زنگ می‌زند. او در کنار کارگردانان بزرگی هم‌چون زنده‌یاد علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و... ماندگارترین آثار سینمایی ایران را خلق کردند. خانه‌ی هنرمندان ایران نیز در طی این سال‌ها همیشه مورد الطاف استاد بوده است. مجسمه‌ی استاد، دوستداران تئاتر را به سالن تئاتری که به نام ایشان مزین است، راهنمایی می‌کند. چند سال پیش استاد در مورد زنده‌یاد علی حاتمی گفته بودند: «نمی‌توانم تنها یک یا چند جمله در بیان شخصیت علی حاتمی بگویم، باید ساعت‌ها در مورد حاتمی صحبت کرد تا بتوان حق مطلب را ادا کرد». حال که استاد از میان ما به سفر رفته، من هم نمی‌توانم در چند جمله، حق مطلب را در مورد ایشان بیان کنم. تنها به تسلیتی بسنده می‌کنم، و جمله‌ی ماندگار خودش در فیلم حاجی واشنگتن را تکرار می‌کنم: «آیین چراغ خاموشی نیست». نور راهنمای آقای بازیگر، تا سال‌ها بر سینمای ایران تابان است.»

اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز در پیامی درگذشت استاد عزت‌الله انتظامی را تسلیت گفتند؛ «خبر درگذشت آقای بازیگر، کوتاه اما غم‌انگیز و دردناک بود. تاریخ سینما و تئاتر ایران را نمی‌توان بدون ذکر نام استاد عزت‌الله انتظامی به رشته تحریر درآورد. استاد انتظامی با نقش‌آفرینی در صحنه تئاتر و ایفای نقش در برجسته‌ترین آثار سینمایی و تلویزیونی برای همیشه در اذهان مردم ایران جاویدان خواهد ماند. استاد انتظامی در کنار خلاقیت و توانایی هنری که به‌کرات در صحنه هنرهای نمایشی برای همگان ثابت شد، انسانی شریف و دوست‌داشتنی بود که همواره می‌کوشید نسل جوان را به امید و تلاش برای بهبود هنر این سرزمین تشویق نماید. انتظامی در مقام یک هنرمند مردمی با بیش از نیم قرن فعالیت هنری، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت که با درگذشت او این کارنامه به فراموشی سپرده نخواهد شد. لازم می‌دانیم درگذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض نماییم و از خداوند متعال برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب داریم.»

پیام تسلیت دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم درگذشت هنرمند بزرگ ایران را به مجید انتظامی تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «خبر درگذشت هنرمند برجسته تاتر و سینمای ایران، استاد عزت الله انتظامی همه دوستداران هنر ایران زمین را دچار اندوه و افسوس کرد. بی شک نام استاد انتظامی درتاریخ هنر ایران ماندگار و تداعی کننده فرازهای غرور آفرین فرهنگ و هنر ما خواهد بود. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد انتظامی را به همه علاقه مندان ایشان، اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه موسیقی دان گرانقدر، استاد مجید انتظامی تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال آمرزش الهی را برای روح آن مرحوم مسئلت دارد.»

پیام تسلیت رییس فرهنگستان هنر

پیام منظوم محمدعلی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر، در سوگ درگذشت عزت الله انتظامی پیشکسوت عرصه بازیگری منتشر شد.

در متن این پیام آمده است:

«عزت الله انتظامی رفت
هنری اوستاد نامی رفت

فضل موروثی و عظامی نیست
سامی آمد وی و عصامی رفت

گاوبازیش صرف بازی نیست
راوی رمز خویشکامی رفت

خان خالوش عکس هالو بود
از میان خالوی گرامی رفت

خان والاش زال دستان بود
زال دستانسری سامی رفت

هرچه در دهر خاتمی دارد
دشتکی بار بست و جامی رفت

خاتم لعب انتظامی بود
افضل عارفان عامی رفت

نودوهفت و الف و سیصد سال
سال تاریخ ما تمامی رفت

انتظامی طریق عزت جست
زین خطر گاه بی‌نظامی رفت»

پیام تسلیت دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت

 محمد کیاسالار هم در پیامی با عنوان «رفت و ماند...» نوشت: «آقای بازیگر که آخرین جمعه مرداد ۹۷ را برای خداحافظی انتخاب کرد، سال‌هاست که سلام و سلامتش را بر خاطره‌هامان نشانده است. او با نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه‌اش در ذهن و زمانه ما ماندگار شد.  جشنواره فیلم سلامت در سوگ عزت‌الله انتظامی با همه اهالی سینما و سلامت ایران همدرد است. غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/ دوران هیچ منزلتی پایدار نیست...یادش گرامی و روحش شاد.»

پیام تسلیت دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر نیز در پیامی نوشت: «عزت الله انتظامی بی شک هنرمندی به تمام و خالق لحظه‌های ناب بازیگری ، بر قله این هنر همواره می درخشد.

سفر ابدی آقای بازیگر اندوهی بزرگ برای هنرمندان عرصه بازیگری و خانواده تئاتر است. به نمایندگی از سوی تمامی همکارانم در دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ، درگذشت این هنرمند را تسلیت گفته، برای قلب مهربانش آرامش ، برای روح بزرگش آمرزش و برای خانواده ایشان صبر آرزو دارم.»

برخی از هنرمندان و پیشکسوتان هنری از جمله محمدعلی کشاورز ، شهرام گیل آبادی، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، اسماعیل خلج و ... در فضای مجازی با درگذشت عزت الله انتظامی همدردی کردند.

پیام تسلیت دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک

مرضیه برومند نیز در یادداشتی نوشت: «سال ١٣٤٨ که در رشته هنرهای نمایشی، دانشکده هنرهای زیبا قبول شدم، تصورش را هم نمی‌کردم که با یکی از اسطوره‌های تئاتر آن دوران هم‌دانشکده شوم و او را از نزدیک ببینم.

آن زمان من هجده ساله بودم و آقای انتظامی چهل و شش هفت ساله.گاه‌گداری ایشان را در بوفه یا حیاط دانشکده می‌دیدم ولی جرات نمی‌کردم نزدیک‌شان شوم چرا که ایشان از نظر من آن وقت‌ها یک آدم جا افتاده و جدی بود و امکان نداشت به من امکان هم‌کلام شدن بدهد اما خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کردم، به این اسطوره دست‌نیافتنی نزدیک شدم و ارتباط دوستانه بین‌مان برقرار شد چرا که ایشان شخصیت شوخ و طنازی داشت و از درون جوان بود و حتی در کهنسالی شوخ‌طبعی و نشاط جوانانه‌اش را از دست نداد.

و امروز ، در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی، که دبیرش هستم ، تجربه تلخ دوره شانزدهم و درگذشت داوود رشیدی عزیزم در میانه برگزاری جشنواره برایم تکرار شد.

حالا می‌خواهم همان‌گونه که از روح بلند داوود رشیدی عزیزم برای ادامه برگزاری جشنواره گذشته اجازه گرفتم، از روان پاک استاد عزت‌الله انتظامی نیز کسب اجازه کنم تا جشنواره روند عادی‌اش را در خدمت به تئاتر و مردم طی کند. خانواده نمایشگران عروسکی درگذشت استاد انتظامی را به همه مردم ایران تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس

متن پیام اینستاگرامی محمدرضا عارف به شرح زیر است: 

«استاد عزت‌الله انتظامی هنرمند محبوب و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما رفت و دوستدارانش را در غم و ماتم فرو برد. او به واقع عزت سینمای ایران بود و به هنر ایرانی به‌خصوص در عرصه سینما و تئاتر اعتبار بخشید. تاریخ هنر ایران به استاد انتظامی افتخار می‌کند. آثار فاخر و ارزشمندی که جناب آقای انتظامی در آن نقش‌آفرینی کرد هیچگاه از یاد و خاطره‌ها نخواهد رفت. اخلاق حسنه و مردم‌داری از ویژگی‌های بارز و برجسته ایشان بود که باید نسل جدید سینمای ایران روش و منش استاد انتظامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.   

درگذشت استاد عزت‌الله انتظامی را به خانواده محترم ایشان به ویژه به فرزند هنرمندشان جناب آقای مجید انتظامی و همه بستگان داغدار و جامعه هنری کشورمان تسلیت عرض می‌کنم. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد».

پیام تسلیت پرویز پرستویی

پرویز پرستویی با متنی کوتاه در اینستاگرام درگذشت عزت‌الله انتظامی را تسلیت گفت :
«عزت سینمای ایران رفت…
روحش شاد ویادش گرامی
تسلیت به سینمای ایران»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.