چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

صدور مجوز فعالیت پنج رسانه صوت و تصویر فراگیر

اعطای مجوز فعالیت انتشار صوت و تصویر فراگیر به پنج رسانه

سینماپرس: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، مجوز فعالیت رسانه های اپیدو، هاشور، سیناروبیک، دیجیتون و لحظه را برای ۶ ماه فعالیت آزمایشی صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، لطف الله سیاهکلی رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در مراسم اعطای مجوز به پنج رسانه‌، با تأکید بر اینکه هدف این سازمان تسهیل‌ و بالابردن اثر بخشی رسانه های مجازی داخل کشور و تقویت آنها است، گفت: اگر رسانه‌های مجازی داخلی نتوانند به رسالتشان در برندسازی نزد مخاطبانشان عمل کنند قطعا مخاطبان به سوی رسانه های خارجی روی خواهند آورد که ضرر آن به مراتب برای کشور بیشتر است.

 سیاهکلی با بیان اینکه فضای مجازی ترکیبی از محتواهای مفید و مخرب است، بیان کرد: برخلاف رسانه‌های سنتی که اکثرا ناشر محور هستند رسانه های نوین فعالیت کاربر محوری بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه دنیا بیش از ۱۰ سال در مسیر قانونمند کردن انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی گام برداشته است، اظهار کرد: قوانینی جامع و تاثیرگذار برای حفظ صحت و سلامت محتوا، برخورد با اخبار جعلی، عدم انتشار محتوای مضر و پیشگیری از تنفرپراکنی در فضای مجازی در کشورهای توسعه یافته وضع شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی عملکرد رسانه‌ها را در فضای مجازی به ۲ دسته ناشر محور و کاربر محور تقسیم و عنوان کرد: مجوزها بسته به این دسته بندی به مدیران رسانه ها اعطا می شود.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌های ناشر محور در زمینه نشر محتوا آسان‌تر از کاربر محور است، بیان کرد: نظارت بر محتوا در رسانه‌های ناشر محور پیش از انتشار و در رسانه های کاربر محور نظارتی پس از انتشار است که کار را سخت تر می‌کند. هدف ما در سازمان تنظیم مقررات تسهیل، افزایش اثربخشی و پویایی در تولید و انتشار محتوای صحیح، سالم و پاک است.

 سیاهکلی با بیان اینکه برای رسانه هایی که مجوز فعالیت می‌گیرند دوره آموزشی سه ماهه در دانشگاه صداوسیما طراحی شده است، تصریح کرد: مبنای کار بر اعتماد متقابل است و ما دوره‌های آموزشی را برای مدیران رسانه ها و ارزیابان محتوایی در نظر گرفته ایم و در پایان دوره، گواهی رسمی که مورد تأیید وزارت علوم است صادر می‌شود.

 رییس سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه مجوزهای صادر شده به صورت ۶ ماهه و آزمایشی است، گفت: اگر در مدت آزمایشی صلاحیت رسانه‌ها برای فعالیت در این فضا محرز شد مجوز قطعی سه ساله به آنها اعطا می‌شود.

 سیاهکلی به مدیران رسانه ها پیشنهاد داد از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغ فعالیت ها و خدمات خود و جذب حداکثری مخاطب بهره ببرند و با اشاره به تأثیر تبلیغات در رسانه ملی بیان کرد: مردم به ویژه در زمینه تبلیغات به رسانه ملی اعتماد دارند و این امر می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر اثرگذار باشد.

 در این مراسم فرزاد آذری پور مدیرعامل و مدیر رسانه هاشور درباره محتوای این رسانه در زمینه انتشار فیلم های مستند و جامعه هدف این رسانه نیز توضیحاتی ارایه داد.

حسن احمدی مدیر رسانه اپیدو نیز از فعالیت این رسانه در زمینه فیلم های ایرانی و خارجی و اپ هایی که در زمینه آموزش کودک و نوجوان در نظر دارد سخن گفت.

صدرا احمدی نیز رسانه سیناروبیک را برای انتشار محتوایی در زمینه آموزش و پرورش برای سه دسته از مخاطبان از جمله دانش آموزان، والدین آنها و معلمان معرفی کرد.

همچنین فاطمه فیض‌آبادی مدیر رسانه دیجیتون از فعالیت این رسانه در زمینه کودک و نوجوان و محتوایی متناسب با این گروه سنی خبر داد. فرزانه دلاوری مدیر عامل و مدیر رسانه لحظه نیز محتوای این رسانه را در زمینه موضوعات ورزشی و سرگرمی معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.