سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

پس از ۳ ماه سکوت اعتراضی؛

پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با اکران فیلم های منتخب سال ۹۶ آغاز به کار کرد

پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

سینماپرس: پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، پس از ۳ ماه سکوت اعتراضی، فعالیت خود را با اکران فیلم های منتخب سال ۹۶ و حضور بسیاری از سینما دوستان اصفهانی آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، آنچه بیش از همه به عنوان نتیجه فعالیت یک سال و چندماهه پاتوق، دیروز عصر در پاتوق چهل و ششم به چشم آمد، جلب اعتماد مخاطبانی بود که به تماشای چند فیلم کوتاه نشستند و سالن دوطبقه ۳۷۰ نفره مجموعه فرهنگی استاد فرشچیان را مملو از جمعیت کردند.

علاقمندان با اشتیاقی دور از انتظار، بعد از ظهری خاطره انگیز را رقم زدند و پیش و پس از نمایش فیلم ها هم فیلمسازان با مخاطبان خود به گفت گو نشستند و تبادل نظر کردند. پس از اکران فیلم ها هم تماشاگران از بین فیلم های «وحشی»   (فردین انصاری)، «عافیت» (حمیدرضا وفاخواه)، «ارباب حلقه ها» (رضا بهروزی)، «خانه پدری» (روزبه نجاتی)، «او» (مسعود طهماسبی)، «چتر خاکستری» (محمد پوستین دوز) و «نرمش» (شاهین علیخان پور)، نام فیلم مورد علاقه خود را به صندوق رأی انداختند تا به زودی در اولین جشن فیلم کوتاه اصفهان، تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، به فیلم منتخب اهدا شود.

آنچه در این میان مهم است، این است که اعضای پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، در طول فعالیت خود توانسته اند نمایش فیلم کوتاه را از جمع های دوستانه چندنفره به سالن های بزرگ بکشانند و از همه مهم تر، پل ارتباطی مفیدی بین فیلمسازان و سینمادوستان برقرار کنند. اهمیت این کار در این است که فیلم کوتاه به سختی ساخته می شود و از آن سخت تر رنگ نمایش عمومی به خود می بیند، درنتیجه برای سازندگان این آثار، به وجود آمدن امکان نمایش عمومی آثارشان و ارتباط رو در رو با مخاطبان، بسیار مفید است، چیزی که تا پیش از تشکیل پاتوق وجود نداشت.

اما همین نهاد که بناست به یاری سازندگان فیلم کوتاه بیاید، خود با مشکلات گسترده ای درگیر است و دلیل سکوت ۳ ماهه پاتوق هم اعتراض به همین مشکلات بود. با وجود این مسائل، مسئولان پاتوق، همه به صورت افتخاری و بدون کوچک ترین کمک مالی فعالیت می کنند. آن ها با تلاش خود توانسته اند نهادی فرهنگی و هنری را در شهر اصفهان ایجاد و مدیریت کنند که تنها پس از چند ماه، موفقیت آن در جلب اعتماد مخاطبان به خوبی ملموس بود. با این همه، بسیار جای تعجب دارد که مسئولان فرهنگی شهر، همچنان از وظیفه اصلی خود شانه خالی می کنند و نهادی را که می تواند زمان نمایش چند فیلم کوتاه، سالن های نمایش را به اندازه زمان نمایش یک فیلم سینمایی بلند پر کند، از داشتن یک سالن استاندارد ثابت محروم می کنند

مسأله اینجا است که در این مدت گرچه نگارستان امام خمینی (ره)، همکاری قابل تقدیری داشته، اما سیستم صدا و تصویر آن از کیفیت لازم برای پخش فیلم برخوردار نیست. سالن نمایش مجموعه استاد فرشچیان هم که از ابتدا به اسم انجمن سینمای جوانان بود، سال ها است از انجمن گرفته و به شرکت های خصوصی واگذار شده است. تاکنون جلسه ها و رایزنی های بی شمار مدیران پاتوق با مسئولان سینمایی و سالن دارها هم به نتیجه مشخصی نرسیده و پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با مخاطبان چندصد نفره اش، همچنان آواره است.

اگر چه این وظیفه مسئولان فرهنگی و هنری است که به فکر پاتوق باشند، اما پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با تمام دشواری ها به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا بیش از پیش به اهداف خود جامه عمل بپوشاند. با همه این ها خبرهای خوبی در راه است و به زودی پاتوق فیلم کوتاه اصفهان در مجموعه فرشچیان ادامه فعالیت خواهد داد که این اتفاقات خوب، نتیجه مساعدت های مسئولان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.