چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

نفوذ فرهنگی و وادادگی مدیران/۱

سیدزاده: اسفا که امروزه فیلم های سینمایی ما کپی فیلم های زمان طاغوت شده اند/ بی بصیرتی و خودفروختگی دلیل وادادگی مدیران است!

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در رابطه با نفوذ فرهنگی به خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: ما انقلاب کردیم تا بتوانیم برخلاف رژیم منحوس پهلوی فیلم های بر اساس اخلاق و اسلام تولید کنیم و فرهنگ انسانی و اسلامی را در جامعه رواج دهیم اما اسفا که امروزه فیلم های سینمایی ما کپی فیلم های زمان طاغوت شده اند و کمتر اثری از فیلم های اخلاق گرا در سینمای ایران می بینیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باعث شرم و افسوس است که بسیاری از اروپایی ها و آمریکایی ها برای اینکه جامعه خودشان به انحطاط بیشتر کشانده نشود فیلم های اخلاقی تولید می کنند اما ما به دلیل نفوذ جدی دشمن در حوزه فرهنگی و هنری مان فیلم هایی تولید می کنیم که خود آمریکایی ها و اروپایی هم از دیدن آن ها شرم شان می شود! این وضعیتی است که سینمای جمهوری اسلامی ایران به آن گرفتار شده و متأسفانه تدبیری برای برون رفت از این اوضاع دردآور نمی شود.

این سینماگر تأکید کرد: بسیاری از افراد نمی دانند که وقتی انحطاط فرهنگی شکل بگیرد جامعه مضمحل شده و دشمن بر ما پیروز می شود؛ امروزه در اغلب دنیا جنگ فرهنگی در جریان است و دشمنان به جای جنگ های نظامی با نفوذ و تهاجم فرهنگی کشورها را به نابودی و انحطاط می کشانند؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی های متعددشان تأکید می کنند که یکایک مردم و مسئولان کشور و به ویژه مسئولان فرهنگی باید تمامی حواس شان به مسأله نفوذ فرهنگی باشد اما دریغا که نصیحت های این رهبر فرزانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

سیدزاده در پاسخ به این سوأل که چرا مدیران در مقابله با مسأله بسیار مهم نفوذ فرهنگی دچار وادادگی شده اند تصریح کرد: جهل، نادانی، بی بصیرتی و خودفروختگی دلیل وادادگی مدیران در مقابله با نفوذ فرهنگی است و متأسفانه ما با چنین افرادی در حوزه فرهنگی سر و کار داریم!

سیدزاده خاطرنشان کرد: ما باید مسأله نفوذ فرهنگی را همانند حمله نظامی دشمنان تصور کنیم و برای این اتفاق ضدحمله هایی در نظر بگیریم؛ ما باید با تمام قوا جلوی نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام، انقلاب و ایران ایستادگی کنیم و نباید اجازه دهیم بیش از این دشمن در کشور ما نفوذ کند. تاریخ گواه این اتفاق است که از زمانی که اسلام در دنیا شکل گرفت مسلمانان همواره در معرض نفوذ فرهنگی بوده اند و از این اتفاق ضربه هایی جدی خورده اند و این مسأله تا به امروز هم ادامه دارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» ادامه داد: دشمن می خواهد ما را از درون تهی کند، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از زمانی که انقلاب ما پیروز شد با استفاده از عوامل داخلی مسأله نفوذ را شکل دادند و به خصوص آن را در حوزه های سینما و ادبیات گستراندند؛ هرچند که قبل از انقلاب هم این اتفاق وجود داشت و حوزه فرهنگی و هنری کشور در مسأله نفوذ دچار یک نوع استحاله شده بود!

وی یادآور شد: ما پیش از انقلاب اسلامی آنچنان مورد تهاجم بیگانگان واقع شده بودیم که کشورمان بدل به یک کشور ضد اسلامی و کشوری طرفدار صهیونیست های پلید شده بود؛ اما دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باید بدانند و آگاه باشند که دیگر نمی توانند ایران اسلامی را به آن دوران برگردانند و همه ملت ایران تو دهانی محکمی به آن ها و عمال شان خواهند زد.

این تهیه کننده در پایان این گفتگو متذکر شد: نیروهای متعهد و انقلابی در سراسر کشور باید بر اساس درک صحیح از ارزش ها، اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی حرکت کنند و تمامی توش و توان خود را به کار ببرند تا ضمن برطرف کردن مشکلات جاری در حوزه فرهنگ بتوانیم شاهد تولید، رشد و بالندگی سریع باشیم و نگذاریم عوامل نفوذی دشمن بیش از این به فرهنگ و ارزش های مان دست اندازی کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.