شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

جزییات نخستین دوره مدرسه تابستانی سینما

جزییات نخستین دوره مدرسه تابستانی سینما

سینماپرس: هفته اول از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی توسط مدرسه ملی سینمای ایران و با میزبانی دانشگاه سوره آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، هفته اول از نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی به همت مدرسه ملی سینمای ایران با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و یک گروه گردشگری از امروز شنبه ۲۰ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه سوره آغاز شد.

مدرسه ملی سینمای ایران در راستای اجرای طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما، نخستین کمپ فیلمسازی خود را هر روز در ۲ بخش کارگاهی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌کند. برهمین اساس در نخستین روز از دوره آموزش فیلمسازی توریستی، مهدی کرم پور کارگردان سینمای ایران سرفصل آموزشی «جایگاه و ظرفیت‌های سینمای توریستی» را تدریس و در ادامه شادمهر راستین کارگاه عملی فیلمنامه نویسی را با محوریت ایده‌پردازی برپا می‌کند.

یکشنبه ۲۱ مرداد ماه و در دومین روز از این رویداد سینمایی مهرداد اسکویی «کارگاه پیچینگ» و علی لقمانی سرفصل آموزشی «فنون فیلمبرداری در فیلمسازی توریستی» را تدریس می‌کنند. دوشنبه ۲۲ مرداد ماه امیر توده روستا درباره «تجربه فیلمسازی» در این حوزه صحبت می کند و در ادامه بهمن اردلان نیز مبحث صدا را شرح می دهد.

روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه کامران سحرخیز کارشناس فنی در حوزه صدا و جلوه‌های بصری، کارگاه «لابراتوار سینمای دیجیتال» را برگزار می‌کند و در ادامه دومین کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور شادمهر راستین با محوریت نگارش طرح و فیلمنامه برپا می‌شود. امیر اثباتی طراح صحنه سینمای ایران یکی دیگر از مدرسان نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی است که در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه سرفصل آموزشی «طراحی هنری، مدیریت هنری در فیلم توریستی» را تدریس می کند و پس از آن سپیده عبدالوهاب درباره فنون و راهکاری اثرگذار در تدوین این قالب از فیلمسازی صحبت می‌کند.

در آخرین روز از هفته اول دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی، مصطفی احمدی کارگاه «برنامه ریزی و کنترل پروژه» را در تاریخ ۲۵ مرداد ماه برگزار می کند و پس از آن بهنام بهزادی کارگاه عملی «کارگردانی» را برپا می‌کند.

مجموع کارگاه های مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی در مدت زمان ۲ هفته برگزار می شود و در این مدت دانشجویان با هدایت و مشاوره کارگردانان و سینماگران آشنا به حوزه فیلمسازی توریستی، فرآیند عملی تولید فیلم کوتاه خود از ایده اولیه تا اثر نهایی را آموزش می‌بینند و در پایان دوره طی مراسمی به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما از جمله ماموریت‌های مهم و اصلی مدرسه ملی سینمای ایران است که از سال گذشته و پس از امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌ تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر اصفهان اجرایی شده است. همچنین دانشجویان حاضر در نخستین دوره مدرسه تابستانی، بنا به مصوبه شورای مرکزی طرح توانمندسازی و پس از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه‌های محل تحصیل، مجوز حضور در این دوره‌ را کسب کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.