جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

تصمیم‌گیران سینما هیچ‌گاه عوض نمی‌شوند!

سالن سینما

سینماپرس: یک کارشناس معتقد است که تا وقتی فعالیت یک مافیا در سینمای ایران قطع نشود، هیچ تغییری در این عرصه ایجاد نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین جوانشیر، فعال رسانه‌ای گفت: این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن محمد مهدی حیدریان از سازمان سینمایی شنیده می‌شود و بازار گمانه‌زنی‌ها برای جایگزینش داغ داغ است. اما اگر کمی دقت کنیم و عملکرد این سه دهه مدیران سینمایی را بررسی کنیم متوجه آن می‌شویم که تیمی قوی و مافیایی قدرتمند و پیچیده همچون بختک بر سر تمام مدیران سینمایی ما سایه افکنده و لاجرم هر کسی که بیاید یا جزو باند و تیم آنها بوده و یا اگر هم نبوده بعدا به ‌اشکال مختلف به خدمت آنها درآمده و مسیر پر ‌اشتباه و ریل‌گذاری شده قبلی را ادامه داده!


وی توضیح داد: لیدر و رأس هرم این جریان کسی نیست جز سید محمد بهشتی شیرازی! فردی که مؤسس خانه سینما بوده و اولین رئیس ‌و مؤسس بنیاد سینمایی فارابی و مشاور وزیر ارشاد و دبیری جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد و توانسته یکی از قدرتمندترین مافیاها را در عرصه فرهنگ و هنر و به‌ویژه در سینمای ایران پایه‌گذاری کند.

بهشتی همچون معماری چیره‌دست و زیرک توانست در فضای دهه شصت یک تشکیلات زیرزمینی سینمایی راه‌اندازی کند که تا به امروز هم پابرجا مانده! مافیایی که از انتخاب مدیران سینمایی تا انتصاب مدیران جشنواره‌ها و شوراهای صنفی و حتی صدور مجوز فیلم‌ها همه چیز را در قبضه خود دارند و اجازه ورود هیچ فرد یا گروه غیرخودی را نمی‌دهند و فضای سینمایی را کاملا سیاسی نگه داشته‌اند به طوری که رسما در انتخابات‌ها دخالت می‌کنند و اکثرا هم از جریانی خاص دفاع می‌کنند و هنر و سینما پتانسیل بازیگران را در خدمت منافع سیاسی گروهی خاص به کار می‌گیرند! این منتقد تصریح کرد: تا این مافیای نامیمون و نامبارک فرو نریزد تغییر یک مدیر سینمایی هیچ اثری را در جهت بهبود وضع موجود ایجاد نخواهد کرد و مدیران در عمل فقط مجری سیاست‌های دیکته شده هستند.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.