چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند +تصاویر

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

جام جم آنلاین: در تقویم ۱۷ مرداد به‎خاطر شهادت محمود صارمی شهید عرصه خبر به‎عنوان روز خبرنگار نام نهاده شده است.

در این مطلب به افراد مشهوری پرداخته ایم که زمانی حرفه خبرنگاری را دنبال کرده اند.

رضا کیانیان

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

کیانیان قبل از ورود به سینما و شهرت یافتن در عرصه بازیگری یکی از خبرنگاران روزنامه اطلاعات در مشهد بود. وی به دلیل علاوه زیاد به خبرنگاری حتی پس از ورود به سینما هم دست از فعالیت‌های رسانه‌ای خود نکشید و در ادامه با مجله‌هایی مثل دنیای تصویر، فیلم و روزنامه‌های مختلف این کار را ادامه داد.

رسول صدرعاملی

صدر عاملی، فعالیت فرهنگی و اجتماعی خود را از ۱۷ سالگی با عنوان خبرنگاری آغاز کرد، وی اصلی‌ترین گزارشگر بین‌المللی اخبار مربوط به اقامت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو بود و در پرواز انقلاب تنها گزارش مستند تصویری و تنها مصاحبهٔ امام را ثبت کرد. وی دبیر سرویس حوادث و سرویس پارلمانی روزنامه اطلاعات هم بوده است.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

فریدون جیرانی

جیرانی متولد ۱۳۳۰ در کاشمر است؛ او فعالیت کاری در مطبوعات را با سردبیری در مجله سینما در سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و اجرای برنامه تلویزیونی هفت از دیگر کار‌های رسانه‌ای او به شمار می‌رود. فیلم‌های قرمز، شام آخر، صورتی، سالاد فصل، پارک‌وی، از جمله ساخته‌های او بوده است.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

بهروز شعیبی

شعیبی یکی از کارگردان‌های جوان و پرکار در سال‌های اخیر است و در کارنامه کاری خود فیلم‌های پرفروشی، چون دارکوب، سیانور، دهلیز و سریال گلشیفته را ثبت کرده است. او پیش از ورود به دنیای سینما و کارگردانی، گفتگو با هنرمندان را در نشریات محله تهران به عهده داشت.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

شهید حسن باقری

اکثر مردم شهید باقری را به عنوان جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دوران جنگ ایران و عراق می‌شناسند، اما جالب است بدانید شهید حسن باقری خبرنگاری بود که به نابغه اطلاعاتی در دوران جنگ عراق علیه ایران تبدیل شد. وی در سال ۱۳۵۸ با ورود به روزنامه جمهوری اسلامی در سرویس فرهنگی و سیاسی فعالیت خبری خود را آغاز کرد. وی از طرف این روزنامه به عنوان خبرنگار، سفری به لبنان و اردن انجام داد تا گزارش تحلیلی جامعی از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه تهیه کند.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

شهید باقری در دورانی که در جنگ حضور داشت بسیار از تجربیات خبرنگاری خود کمک گرفت و به جمع‌آوری اطلاعات، نقشه‌ها و کالک‌های عملیاتی و ضبط صدا در جبهه‌های ایران پرداخت و این اسناد را به گزارش‌های سازمان‌یافته تبدیل کرد.

احمد توکلی

احمد توکلی یکی از سیاست‌مداران ایرانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس پیشینِ مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی است. وی بنیان گذار روزنامه هایی، چون رسالت و فردا است، این دو روزنامه تجربه‌ای متفاوت و جدی از روزنامه‌نگاری مستقل و نخبه‌گرایانه را به ظهور رساند.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

بیژن نوباوه

نوباوه یکی از چهره‌های مطرح در عرصه خبر و رسانه است، علاوه بر آن نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی بود. وی از ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ دقیقاً همان روزی که فرودگاه مهرآباد توسط عراق بمباران شد وارد سازمان صدا و سیما شده و ۱ ماه بعد به عنوان خبرنگار اعزامی به جبهه‌های جنگ رفت. این خبرنگار فعال و قدیمی یکی از مجروحان شیمیایی جنگ است. همچنین در ۸ سال دفاع مقدس در زمینهٔ خبرنگاری، تهیه مستند‌ها و گزارشات بسیار فعال بود. وی علاوه بر خبرنگاری و نمایندگی مجلس، مدیر مسئولی روزنامه عصر ایرانیان را در کارنامه خود دارد.

چهره‌هایی که زمانی خبرنگار بودند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.