سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

کوروش زارعی:

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در ۲۷ استان دایر است

کوروش زارعی در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: حوزه هنری در ۲۷ استان، دفتر تئاتر بچه‌های مسجد دارد و گروه‌هایی که تمایل دارند در جشنواره تئاتر مسجد حضور یابند با مراجعه به این دفتر، عضو شده و کارهایشان را تولید می‌کنند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پیرو اتفاقی که در استان خراسان رضوی برای تعطیلی تماشاخانه اشراق رخ داده بود،  گفت: ما نامه‌ای را که هنرمندان فعال تئاتر مشهد به حوزه تهران نوشته بودند، پیگیری کردیم و مورد رسیدگی قرار دادیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با مسئول حوزه هنری استان خراسان رضوی صحبت شد و متوجه شدیم که یک سوءتفاهم رخ داده است که خوشبختانه مشکل رفع شده و درب سالن به روی همه هنرمندانی که همراه با حوزه هنری و منویات و تفکرات و چارچوب‌های تولید آثار مناسب در این عرصه هستند، باز است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: همه هنرمندان می‌توانند آنجا حضور داشته و کارهایشان را به صحنه ببرند.

زارعی درباره آثاری که در سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد انتهای هفته به صحنه خواهد رفت، نیز توضیح داد: ساختار برگزاری جشنواره با دوره‌های قبلی خیلی فرق کرده و قبلا نمایش‌ها روی صحنه اجرا می‌شد و گروه‌ها هم مختلط بودند اما الان ساختار کاملا تغییر کرده و نمایش‌ها در مساجد اجرا می‌شود علتش هم این است که تفکیک جنسیت صورت گرفته و این تغییر ماهوی باعث شده روند جدیدی را آغاز کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه افزود: باید یک پروسه ۱۰ ساله به این ساختار جدید بدهیم تا نتیجه‌اش را ببینیم تا به درجه کیفی مناسب برسیم اما به شما قول می‌دهم که امسال نسبت به سال قبل خیلی به لحاظ کیفیت آثار جلوتر هستیم.

وی با اشاره به جشنواره استانی در ۳۰ استان گفت: هر استان سه اثر برگزیده یعنی ۹۰ نمایش را به دبیرخانه سراسری می‌فرستد و ما از بین آثار اگر کارها کیفی باشد ۲۵ اثر را انتخاب می‌کنیم، سخت‌گیری از سوی هیئت انتخاب صورت گرفته تا کیفیت کارها خوب باشد و بنابراین در نهایت ۱۲ اثر انتخاب شد، بنابراین پروسه برگزاری جشنواره بچه‌های مسجد اینطور است.

زارعی با بیان اینکه در ۲۷ استان دفتر تئاتر بچه‌های مسجد دارند و گروه‌هایی که تمایل دارند در این جشنواره باشند به دفتر مراجعه و عضو آن می‌شوند، افزود: ما هم به آنها کمک می‌کنیم تا کارهایشان را تولید کنند و ماحصل جشنواره استانی به سراسری می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که بودجه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد چقدر بوده است، گفت: بودجه جشنواره خیلی ناچیز یعنی چیزی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، بنابراین جشنواره خیلی مقاومتی و البته جشنواره آماتوری است، ما می‌خواهیم بچه‌ها را عادت ندهیم که از الان فکر کنند چقدر پول می‌گیرند و جایزه‌شان چه مبلغی است. می‌خواهیم کاری کنیم پول برایشان بی‌اهمیت باشد تا فکرشان تغییر نکند، الان بچه‌ها پاک و زلال و علاقه مند و عاشق هستند و وقتی پای پول و جوایز آنچنانی پیش می‌آید فکرشان تغییر می‌کند ما آن فکر اخلاقی و هنری برایمان مهم است و سپس مسائل مادی باید در میان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.