سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

مارپیچ سکوت سازمان سینمایی برای معرفی دبیر جشنواره فیلم فجر

سیمرغ

خبرگزاری فارس: ۵ ماه از وعده رئیس سازمان سینمایی برای معرفی و انتصاب دبیر سی‌ و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر می‌گذرد؛ اما هنوز هیچ خبری اعلام نشده است.

 روزهای پایانی اسفندماه ۹۶ بود که محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در نشست خبری خود گفت که دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به‌زودی مشخص و منصوب می‌شود. بعد از گذشت ۲ ماه از سال ۹۷، رئیس سازمان سینمایی در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تلویحاً نجواهایی از ابقای ابراهیم داروغه‌زاده مطرح کرد؛ اما این صحبت‌های تلویحی هیچگاه روی کاغذ جاری نشد و حکمی صادر نشد.

حال بیش از ۶ ماه از وعده رئیس سازمان سینمایی برای معرفی دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر می‌گذرد؛ اما هنوز خبری از انتصاب دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام نشده است. این موضوع را چندی پیش که محمدمهدی حیدریان میهمان خبرگزاری فارس بود از او پیگیری کردیم؛ اما او در پاسخ از قطعی‌نبودن ابراهیم داروغه‌زاده به عنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، سخن به میان آورد.

چند وقتی است که جشنواره تئاتر فجر فعالیت‌های خود را به صورت جدی آغاز کرده و به تازگی فراخوان این جشنواره نیز منتشر شده است. این در حالی است که این جشنواره بعد از جشنواره فیلم فجر کار خود را آغاز می‌کند.

جشنواره فیلم فجر در تمام سال‌های برگزاریش همواره در کانون توجهات قرار داشته است و به نحوی مهم‌ترین رویداد فرهنگی‌وهنری کشور محسوب می‌شود. هر سال شعار می‌دهیم که جشنواره فیلم فجر باید سال به سال بهتر برگزار شود؛ اما این تاخیر در اعلام دبیر مهمترین رویداد فرهنگی‌وهنری چه چیزی را به ارمغان می‌آورد؟ آیا وقت آن نرسیده که هرچه سریع‌تر دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شود؟ آیا نباید برای برگزاری یک جشنواره‌ای شایسته ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی هر چه سریع‌تر دست به کار شد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.