سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳

سؤال عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد:

چرا به نمایش کمدی‌های تجاری با محتوای سخیف و شوخی‌های جنسی توجهی ندارید؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به نمایش فیلم‌های سخیف با دیالوگ‌های جنسی در سینماهای کشور واکنش نشان داده و از وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی رسماً درخواست کرد که پاسخگو باشد.

به گزارش سینماپرس، در پی اکران چند فیلم کمدی با محتوای سخیف و شوخی‌های جنسی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درخواست سؤال از سیدعباس صالحی در کمیسیون فرهنگی را به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

در خلاصه سوال از وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی آمده است: «علت عدم توجه وزارتخانه تحت امر جنابعالی به محتوای فیلم‌های کمدی که در سال‌های اخیر صرفاً با هدف تجاری ساخته می‌شوند و حاوی دیالوگ‌های سخیف و جنسی و همراه با رقص و آواز می‌باشد، چیست؟»

در شرح سوال پژمانفر آمده است: «نظر به رشد چشمگیر فروش فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر، اهداف اقتصادی محتوای این فیلم‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، به گونه‌ای که این دسته از فیلم‌ها عمدتاً با استفاده از ادبیات سخیف و مبتذل، تهدید جدی برای بنیاد سینما می‌باشند و کمر به نابودی فرهنگ و اخلاق جامعه بسته‌اند. لطفاً توضیح دهید علت نظارت ضعیف بر محتوای فیلم‌ها و عدم اقدام جدی برای اصلاح این رویه چیست؟»

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.