دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

دلیل عصبانیت مجری رادیو در «پارک شهر» چه بود؟

سیدحسین حسینی

سینماپرس: مجری برنامه «پارک شهر» گفت: من علاوه بر اجرا و گویندگی، عضوی از مردم جامعه و کشورم نیز هستم و نمی‌توانم نسبت به برخی رفتارهای هنجارشکنانه سکوت کنم.

به گزارش سینماپرس، برنامه روز شنبه «پارک‌شهر» که صبح‌ها از رادیو تهران پخش می‌شود، به موضوع اشرافی‌گری اختصاص داشت و در بخشی از آن که «سیدحسین حسینی» مجری برنامه پرمخاطب «پیک بامدادی» نیز حضور دارد، ماجرای عروسی تجملاتی پسر سفیر یکی از کشورهای اروپایی مطرح شد که در این بخش، حسینی نسبت به چنین رفتارهایی از سوی فرزندان مسئولان اعتراض کرد و در سخنانی گفت: خاک بر سر ما که برند نداریم تنمان کنیم، در ایران به این بزرگی و این همه کارگر و کارگاه یک لباس نمی توانیم بپوشیم و همه برگ تنشان است و در خیابان راه می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفته بود: دوست داشتم در این برنامه عروس خانم، آقا داماد یا پدرشان روی خط می‌آمدند تا در این باره صحبت کنیم. کارگری که ۹۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد و در حاشیه تهران زندگی می‌کند، و نمی‌داند که برند چیست، چه کند؟ پسر بچه‌ ۱۲ ساله در آبادان خودش را به دلیل اینکه مادرش گوشی موبایل و دوچرخه‌اش را برای پرداخت اجاره خانه فروخته، کشته. ما خجالت نمی‌کشیم که در فلان جای شهر عروسی می‌گیریم؟ شما در این مملکت روی خون شهدا پا گذاشته‌اید. 

پس از روی آنتن رفتن این برنامه، بخش اعتراض مجری به صورت گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد که در همین باره با «حسینی» گفت‌وگو کردیم. 

او گفت: سال‌هاست که برنامه صبح‌گاهی «پیک بامدادی» را در رادیو اجرا می‌کنم و همواره سعی کرده‌ام به نقاط تاریک و مواردی بپردازم که گره‌ای از مشکلات کشورمان باز کند. پیش از این در سازمان صداوسیما این گونه بود که هرکسی فقط در معاونت و بخش خود می‌توانست کار کند و امکان حضور در سایر بخش‌ها فراهم نبود. اما مدتی است که این محدودیت از روی کارکنان صداوسیما برداشته شده و مجری‌ها و برنامه‌سازان می‌توانند در شبکه‌ها و بخش‌های مختلف فعالیت کنند. 

وی ادامه داد: پس از این ماجرا از سوی سازندگان برنامه پارکشهر رادیو تهران به من پیشنهاد داده شد تا در این برنامه نیز حضور داشته باشم. آن روز هم برنامه با موضوع اشرافی‌گری روی آنتن رفت و من فقط قرار بود تیتر روزنامه‌ها را بخوانم. اما واقعیت این است که از شب قبل مدام به خبر خودکشی کودک آبادانی فکر می‌کردم و مدام در ذهنم می‌آمد که آن پسربچه به چه فکر کرده و چه فشاری را تحمل کرده که دست به این کار زده است.

حسینی تصریح کرد: این اتفاق را بگذارید در کنار خبرهای تلخ دیگری که این روزها می‌شنویم، از گرانی سکه و ارز بگیر تا مواد خوراکی. آن روز هم وقتی این مطالب را شنیدم واقعا به هم ریختم و عصبانیت، چاشنی حرف‌هایم شد و کاملا هم ناهماهنگ با اتاق فرمان پیش رفت. من هم به عنوان گوینده و مجری عضوی از همین جامعه هستم و این طبیعی است که نسبت به برخی رفتارهای هنجارشکنانه اعتراض داشته باشم. روشنگری وظیفه رسانه است و من هم پیش از این و در برنامه‌های دیگر بر این موضوع اصرار داشته‌ام.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.