جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

پخش مستند جنجالی «قائم مقام» از شبکه سه

مستند قائم مقام

سینماپرس: مستند جنجالی «قائم مقام» عصر امروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، همزمان با فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز عملیات مرصاد و شکست منافقین در این عملیات، مستند «قائم مقام» ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز جمعه، از شبکه سوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

این مستند سال گذشته با عنوان «روایتی بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری»، به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و تهیه‌کنندگی محمدمهدی صفارهرندی تولید و در دانشگاههای مختلف کشور با استقبال دانشجویان اکران شد.

همزمان با اعلام خبر پخش این مستند، علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما در صفحه اینستاگرام خود، چرایی پخش این مستند جنجالی و پر خبر را بیان کرده است.

در پست اینستاگرامی مدیر شبکه سوم سیما آمده است:

«همیشه استدلال هایی که برای روایت نکردن موضوعات حساس در رسانه وجود دارد، بیش از مجموعه دلایلی است که می‌خواهد "روایت کردن" را تئوریزه کند. از "شلوغش نکنیم" که همواره طرفداران پروپاقرص خودش را دارد تا "مسائل تمام شده را دوباره به یاد مردم نیاوریم" و "آرامش مردم را بر هم نزنیم" و قس علیهذا. این طرف هم البته استدلال هایی وجود دارد. فی المثل اینکه مردم این زمانه رسانه شجاع را دوست دارند. یا اینکه نگفتن ما، دیگر به معنای نگفتن دیگران و نشنیدن مردم نیست.

‎اما به نظر می‌رسد رسانه ای که در امر "روایتگری" از اتفاقات روز و گذشته، اعتماد به نفس و شجاعت کافی نداشته باشد و محافظه کاری کند، در زمانه رقابت "روایت ها" محکوم به شکست است. البته باید شجاعت با عقلانیت و لحاظ اقتضائات و شرایط زمانی و مکانی به کار گیری شود و گرنه بر علیه خود عمل می کند.

٥ مرداد سالروز عملیات مرصاد، یکی از همان گلوگاه هایی است که این دو دیدگاه معمولا در برابر هم صف آرایی می‌کنند. ماجرای این عملیات و قبل و بعد از آن در کنار ماجرای کمتر گفته شده قائم مقام رهبری و برکناری آقای منتظری، از همان قضایایی است که عده ای تصور می‌کردند یک ماجرای کهنه و فراموش شده است. اما اتفاقات همین یکی دو سال اخیر نشان داد که همچنان منافقین داعش‌صفت را باید در ذهن مردم زنده نگه داریم و البته جریان نفاق را؛ که یکی از مهم ترین جریانات نفاق بعد از انقلاب، جریان مهدی هاشمی است که مامن آن بیت مرحوم منتظری بود.

‎با این توصیف، شبکه ۳ جمعه عصر در باکس جدید و روتین "مستند ۳" که برای پخش همین مستندهای جسورانه و خوش ساخت تعبیه شده، مستند "قائم مقام" به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا را پخش خواهد کرد. روایتی از ماجراهای منافقین تا مهدی هاشمی و عملیات مرصاد و مرحوم اقای منتظری. پیشنهاد می کنم حتما ببینید....».

نظرات

  • فرهاد ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۲:۳۳
    0 0
    شما اگر به اندازه یک سر سوزن جرات داشتی مطمئنم کامنتهایی که تا حالا برا اومده پخش میکردی ولی نداری دست خودت هم نیست همتون ندار هستید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.